Oma juttu Yhteystiedot
kaukjsuojatie

Kommentit (9 kpl)

  1. 9
    suojatiet says:

    Miksi Tampereella on suojateillä niin lyhyt aika ylittää katua? Ei ehdi tavallisella kävelyvauhdilla tien yli.
    Käsittääkseni suojakäytävällä liikkuvalla jalankulkijalla on etuajo-oikeus. Mutta monet (ei kaikki) autoilijat vain painavat kaasua. Monta kertaa ajaja on nainen minun tilastoni mukaan.
    Ihan niinkuin purkaisivat stressiään jalankulkijoihin.
    Otapa MORO ja tee tilastoa suojakäytävien ylittämisistä vaikka kellon kanssa ja eri ihmisryhmistä:nuoret,keski-ikäiset,vanhat,ylittäjä lastenvaunujen kanssa, rullaatorilla, kepillä ym.

  2. 8
    repa says:

    Ihmetellään vaan.
    Jokaisesta läheltä piti tilanteesta ilmoitus poliisille . Pieni kansalais liike asian puolesta niin eikö asenteet muutu.
    Iso kenkäiset ajavat autolla niin hekän eivät voi asiaa viedä eteen päin?

  3. 7
    res.kulj.au. says:

    ”Kaukajärveläinen
    5.12.2013 15:29
    Miksi ette kertoneet olennaista onnettomuussyytä, joka oli jäiset ikkunat yliajajan autossa eikä ylinopeus? Tahallisesti vääristelitte tapahtumaa.”

    Tämähän on Suomessa aivan tavallinen toimintatapa.
    Ylinopeuden ajamisesta halutaan mielikuvilla luoda niin suuri rikos, että siitä ainoa oikea rangaistus olisi vankeustuomio.

    Tilastot, joiden mukaan ylinopeus aiheuttaa alle 2% kuolonkolareista, halutaan painaa piiloon painottamalla,että kyllä sen ylinopeuden ainakin jotenkin on täytynyt onnettomuuteen vaikuttaa.
    Ellei muuten, niin hitaammin ajamalla se auto ei olisi ehtinyt onnettomuuden tapahtumapaikalle juuri sillä hetkellä.

    Mutta ylinopeus onkin ainoa asia, mitä liikenteessä valvotaan.
    Ryhmityssääntöjen rikkominen, väistämisvelvollisuuden laiminlyönnit ja kuten tässäkin, lasien pitäminen vapaan alumesta ja jäästä, ei kiinnosta liikenteen valvontaa.
    Ne kuitenkin aiheuttavat mioninkertaisen määrän onnettomuuksia, ylinopeuteen verrattuna.
    Ja tietenkin suurin onnettomuuksien aiheuttajaryhmä, on kuljettajan ajokelvon kunto; alkoholi, huumeet, lääkkeet, mielenterveysongelmat yms.

    Mutta mitä niitä seuraamaan, sakotetaan vaan ylinopeutta ajavia. Ja jos ylinopeudet vähenevät, niin lasketaan taas nopeusrajoitusta lisää, niin johan taas löytyy sakotettavia.

  4. 6
    No hei says:

    Tarvisko asialle jotain tehdä eikä vaan ihmetellä?? Kauhulla saa katsoa kun koululaiset menevät tien yli ja varsinkin aamulla kun kiireiset aikuiset eivät ole ehtineet putsata niitä auton ikkunoita hyvä että yksi silmä näkyy tuulilasista!

  5. 5
    tietäjä says:

    ei näy olevan tuossa suojatien merkkiä oikealta tulevalle autolle.

  6. 4
    Jankan mies says:

    Jankan liikekeskuksen kohdalla on yhtä vaarallinen suojatie kuin Juvankadulla. Kuljen siitä monta kertaa päivässä, ja monta kertaa on pitänyt ottaa jalat alle nopeasti.

  7. 3
    Hipaisu says:

    Miksi jalankulkijoiden yliajoista kirjoitetaan vähätteleviä ilmaisuja käyttäen?
    Tässä jutussa kerrotaan kolhaisusta ja usein käytetty on töytäisy. Asenne on sellainen, että ’eihän näille pikku kolhaisuille mitään voi’. Siksi niitä sattuu.

  8. 2
    Kaukajärveläinen says:

    Miksi ette kertoneet olennaista onnettomuussyytä, joka oli jäiset ikkunat yliajajan autossa eikä ylinopeus? Tahallisesti vääristelitte tapahtumaa.
    Asun Annalassa Vanha-Juvankadulla josta on usein vaikea päästä Juvankadun liikenteen sekaan. Tältä osin allekirjoitan kohonneet nopeudet Juvankadulla Annalassa. Olen joskus kaupungille ehdottanut suojatietä Karimaankadun jatkeen kohdalle lähelle Vanha-Juvankatua, koska ulkoilijat käyttävät paljon Juvankadun ylitykseen tuota kohtaa Läheltäpiti tilanteita sattuu joka suojatiellä, joten Juvankatu ei ole poikkeus. Aivan riittävä töyssy on koulun kohdalla.

  9. 1
    O says:

    Luin jutun Morosta ,jossa ilmeni vaarapaikka Juvankadulla. Samalla kadulla Rautian edessä on pysäkki,pysäkin eteläpuolella, ajettaessa etelää kohti on suojatie. Silloin kun linja-auto jättää matkustajan pois kyydistä,joutuu linja-auto pysähtymään suojatien eteen. Tällöin ohimenevän auton olisi pysähdyttvä linja-auton viereen ja sen jälkeen jatkaa matkaa. Eilen havaitsin tilanteen, oltuani bussin kyydissä,viereistä kaistaa ajoi henkilöauto pysähtymättä. Mielestäni tämä paikka on erittäin vaarallinen. Suojatie tulisi poistaa tai siirtää pysäkkiä.

Jätä kommentti