Oma juttu Yhteystiedot
EC_INSIDE4/pääkuva

Kommentit (25 kpl)

  1. 25
    Polkija says:

    Pysäköintitunnelissa eli Hämpin parkkiin
    pääsy pyörällä. Lähelle sisäänmenoaukkoja paikka
    pyörille. Automaattiin ohjelmoidaan maksu
    pyörille. Tunnistin erottaa kyllä pyörän
    autosta.

  2. 24
    Kaupungin luolamiehet says:

    Kaivetaan keskelle keskustaa syvä luola ja pakotetaan kaikki pyöräilijät sakon uhalla sinne. Luolan seinät maalataan valkoiseksi ja kattoon värivaloja.

    Kyllä sillä saadaan varmasti joku palkinto toisilta luolamiehiltä. Eikä nähdä pyöräilijöitä keskustassa. Eikä muutenkaan ihmisiä. Keskusta on kuin Tsernobylin paukun jälkeen.

  3. 23
    Vai Viälä Ropotti says:

    Tuli vaan mieleen yksi kysymys:

    Minkä takia 99% pyörissä on vakiovarusteena JALKA, jonka varaan sen voi pysäköidä lähes juuri sille kohtaa suht tasaista kovaa maata (fysiikan laki) kuin kulloinkin on tarvis – kunhan ei riko mitään voimassa olevaa lakia?

    Tai jos jostain muusta kirjasta löytää paremman ohjeen, myös sille kohtaa missä saatetaan rikkoa jotain toista lakia.

  4. 22
    Nimetön says:

    ”Entäs jos vähennetään pyöräpysäköinnin ongelmia samalla tavalla kuin autopysäköinnin: kielletään pyörien pysäköiminen merkittyjen pysäköintipaikkojen ulkopuolle, laitetaan kyseiset alueet maksullisiksi, ja ruvetaan sakottamaan väärinpysäköijiä. Ja tietysti pyöriin rekisterikilpi ja pakollinen liikennevakuutus…”

    Tai vaihtoehtoisesti kerätään pyöräparkkien ulkopuolelle jätetyt pyörät pois. Ja vaikka parin kuukauden ajan omistajalla on oikeus käydä lunastamassa pyöränsä takaisin. Ja loput voidaan myydä tai heittää romunsekaan kunnosta riippuen.

  5. 21
    Nimetön says:

    Ei Tampereen pyöräilijät maksa senttiäkään pyörän pysäköinnistä.
    Jos tuollainen pömpeli tänne tulisi, niin kaikki jättäis pyöränsä seinää vasten nojaamaan ILMAISEKSI.

    Ei pyöräilijältä voida vaatia pysäköintimaksua, eikä muidenkaan sääntöjen noudattamista.

    Jokainen pyöräilyyn sijoitettu euro, on rahan heittämistä kankkulan kaivoon.

  6. 20
    Teuvo says:

    Muistakaa, että hyvä pyöräinfra lisää pyöräilyä ja näinollen vähentää autoilua ja autoille jää enemmän tilaa tielle ja ruuhkia on vähemmän. Lisäksi jokainen pyöräilyn eteen sijoitettu euro tulee kaupungille takaisin toisinkuin autoilun eteen tehdyt sijoitukset. Eli pyörät rekisteriin, mutta jokaiselle pyöräilijälle veronalennus kunnallisverossa.

  7. 19
    kakkisin tuonnekin says:

    Näyttää ihan samanlaiselta mitä se uusi vessa.

  8. 18
    Leedis says:

    Onko tää joku pila? Onks nyt aprillipäivä? Hemmetin päättäjät, ettekö te tajua että tamperelaisilla menee perkeleen huonosti, ettekö te mitään vähäjärkisempää nyt enää keksiny mihin sitä rahaa vois tuhlata? esimerkiksi vois vaikka rakentaa taas uuden parkkihallin, jota kukaan ei käytä? tai rempataan vielä virastoja, jotka eivät palvele asiakkaitaan, mutta näyttävät ny ainaki siistiltä? Se rantatunneli oli kyllä erinomainen, kyllä jonkun pörssisalkku taas paksuuntu mukavasti…Miten olisi, jos unohdettais esimerkiksi kauppojen ”oikeus” pyhittää katutila omaan käyttöönsä (lue: näyteikkunan eteen ei saa jättää pyöriä-kyltti suojaa sujuvaa kuluttamista) ja annettais tilaa ihmisille tehdä hyviä ratkaisuja…Kyllä tuolla kaupungin kaduilla tilaa on, se on vaan myönnetty väärille ihmisille ja kaupungin rahavarat ovat näköjään myöskin turvallisen kaoottisen mielipuolisen tuhlaajan käsissä. hyvin menee.

  9. 17
    mnää says:

    Entäs jos vähennetään pyöräpysäköinnin ongelmia samalla tavalla kuin autopysäköinnin: kielletään pyörien pysäköiminen merkittyjen pysäköintipaikkojen ulkopuolle, laitetaan kyseiset alueet maksullisiksi, ja ruvetaan sakottamaan väärinpysäköijiä. Ja tietysti pyöriin rekisterikilpi ja pakollinen liikennevakuutus…

  10. 16
    Pyöräilijä says:

    Kun nyt edes olisi järkevät pyörätelineet. Ne saisi todella halvalla, kun vaan ymmärtää pyörän lukitsemisen päälle jotain. Tästä vähän vinkkiä.

    http://pietinsalo.net/fillarifilosofi/teline-on-tarkea/

    ps. ne auton muotoiset telineet ovat yhtä turhia kuin nuo kaidetelineet. Pyörä tulee saada lukittua rungosta telineeseen.

  11. 15
    Roisto says:

    Robotteja Tampereelle ja heti!

  12. 14
    kuka maksaa says:

    Kaupungin kassasta ei kyllä raha riitä tuollaiseen. Pyöräilijät ehkä keräävät rahat?

  13. 13
    Tilaa on jos tahtoa on says:

    Polkupyörille voisi tehdä edullisen pyöräparkin, ilman kalliita robotteja, varaamalla niille muutaman nykyisistä autoparkkiruuduista. Mutta tämähän on autokaupungissa mahdotonta (Case keskustori: Rakennetaan autoille kallis parkkiluola, jotta saadaan torille tilaa. Ja sitten rakennetaan vapautuneeseen tilaan parkkiruutuja autoille. Nerokasta!)

  14. 12
    Jokke says:

    Osa ongelmaa on myös talviaikaan kuukausikaupalla jumittavat pyörät telineissä tai niissä ryöläjissä. Pyörien pitkäaikaiseen talvipysäköintiin ideoitiin Tampereella pyöräpuu, josta löytyy lisätietoja http://www.ril.fi/fi/alan-kehittaminen/rilin-kilpailut/nuorisokilpailut/sujuva.html

  15. 11
    Pete says:

    Eiköhän helpoin ratkaisu olisi tuoda muutama ihan yksikerroksinen pyöräteline lisää paikan päälle. Jos pyöriä on 50 ja pyörätelinepaikkoja 16, niin ei mikään ihme, että ovat pyörät hujan hajan.

  16. 10
    pikku-lauri says:

    Mielelläni jättäisin pyörän parkkiin valvottuun pysäköintilaitokseen. Kööpenhaminassa käytössä olevista kannattaisi ottaa mallia. Niissä on myös vuokraus- ja huoltopalvelut.

  17. 9
    Nimi says:

    Tämä toimii Japanissa ilmeisesti ihan kunnan tai valtion rahoilla, joten pysäköinnistä ei tarvitse erikseen maksaa.
    Suomalaiseen kulttuuriin suhteutettuna, tästäkin joudutaan maksamaan, koska valtio. Tai kunta.

  18. 8
    Palvelua arvostava says:

    Tampere -nimisessä autojunttilassa ei koskaan tällainen ole mahdollinen. Edes aseman edestä paria parkkiruutua kun ei saada muutetuksi 20 pyörän parkiksi.

  19. 7
    Jukka says:

    Juurihan noutoparkki rakennettiin autoille, niin eikö rautatieaseman edustalta voisi raivata tilaa autoilta pyörille? Tähän operaatioon ei tarvita vuosien miettimistä ja tunneleiden ja ratikoiden odottelua!

  20. 6
    Jamppa says:

    Nykyisistä pyöräparkeista tulee helposti rytöläjiä, koska pyörätelineissä pyörät asettuvat liian lähelle toisiaan. Usein myös pyörätelineet on sijoitettu liian tiiviisti, jolloin pyörää ei saa laitettua telineeseen. Näin käy esim. kahden pyörän telineillä, joihin pyörän saa rungosta kiinni. Nämä telineet on useimmiten sijoitettu liian lähelle toisiaan.

    Automaattinen pyöräparkki olisi hyvä rautatieasemalle kunhan hinta pidetään pienenä. Avaimena ja maksukorttina voisi toimia Tampereen matkakortti.

  21. 5
    Repo says:

    Jaa, että Tampereella ei ole tilaa pysäköintiin? Kuinka monta pysäköintiluolaa meillä onkaan, joista suurin ja mahtavin on tälläkin hetkellä 90% tyhjillään?

  22. 4
    Autoilija says:

    Eiköhän sinne P-Hämppiin mahtuisi polkupyöräilijätkin parkkeeraamaan johonkin nurkkaan maksua vastaan.

    Sanotaanko vaikka 19 euroa / tunti kuulostaisi kohtuulliselta.

  23. 3
    Wilson von Tsheppeliin says:

    Tuota rautatieaseman, Hämeenkadulla Siilinkarin edustan ja Stockmanin lähellä olevia pyöräparkkeja saisi tiiviimmäksi, jos suurin osa tajuaisi työntää pyörää hieman ”syvemmälle” kohti rotvallia ja miksei käyttäisi ns. lomittais pysäköintiä pyörälle.

    Yllättäen tai vähemmän yllättäen sekasortoa näissäkin tilanteissa aiheuttaa hipsterien jopot. Ja yleensä nämä jopoilijat ovat vielä muualta Tampereelle muuttaneita, jotka eivät ymmärrä tai edes välitä Tampereen kevyen liikenteen kulttuurista. Tai sen puutteesta. Kun itse ajaa pyörällä esimerkiksi tuomiokirkonkatua etelä-pohjois -suunttaan tai hallituskatua länsi-itä suuntaan pyörällä – HUOM! autotiellä, koska näillä kaduilla on jalkakäytävät, ei kevyenliikenteenväylää – tulee aina silloin tällöin vastaan pyörä ja yhdeksän kertaa kymmenestä kuskin takapuolen alla on Jopo.

    Kaupungille voisi sen sijaan antaa ruusuja loistavasta Rongankadun kevyenliikenteen väylästä ja alikulkutunnelista Tammelaan, joskin Rongankadun eteläpuolen pyöräkaistaa pitäisi pidentää Rautatienkadulle.

  24. 2
    Petel. says:

    Renngashotellien käyttämistä paternostereists olisi helposti modifioitavissa fillareille sopiva versio. Niitä tehdään suomessakin…

  25. 1
    Nimimerkki says:

    Tuskinpa kuitenkaan monikaan haluaisi maksaa parkista, vaan jättäisi kuten nytkin, eli hujanhajan..

Jätä kommentti