Oma juttu Yhteystiedot
RONGANKATU1

Kommentit (5 kpl)

  1. 5
    res.kulj.au. says:

    ”Oliko pyöräkaistalle pysäköiminen luvallista silloin, kun merkki sen salli?

    –Ei. Katuun maalattu pyöräkaista on vain 1,5 metriä leveä eli selvästi kapeampi kuin normaali pysäköintiruutu. Ei siihen edes saa autoa mahtumaan. Kaistalle maalattu polkupyörän symboli osoittaa, että kyseessä on pyöräkaista.”

    Jotenkin voisi kuvitella LIIKENNEINSINÖÖRIN tuntevan edes alkeellisimmat liikennesäännöt.

    Kun siihen on liikennemerkillä merkitty pysäköintipaikka, niin silloin siinä on pysäköintipaikka, vaikka katuun olisi piirrelty minkälaisia kukkasia tai polkupyörän kuvia.
    Katuun maalatut merkinnät toimivat VAIN varsinaisen liikennemerkin vaikutuksen tehostamiseksi tai selventämiseksi, ei määräävästi.
    Tuolla polkupyörän kuvalla tiessä on tasan yhtä paljon määräysvoimaa, kuin kadulle pudonneella tavaratalon mainoksella.

    Käsittämätöntä tietämättömyyttä henkilöltä, jonka pitäisi olla jonkinlainen liikenteen ammattilainen.

    Mutta samalla selviää monta muutakin omituista liikennejärjestelyä, joita Tampereella on tehty.

    Ilmeisesti samainen henkilö kuvittelee ajokaistaopasteen tarkoittavan ryhmitysmerkkiä.

    Ei ilmeisesti myöskään ymmärrä, että merkitty parkkipaikka ei ole ajorataa, koska monta katua Tampereella on kavennettu tien reunaan merkityillä parkkipaikoilla niin kapeiksi, ettei autolla mahdu kulkemaan kuin ajamalla parkkipaikkaa pitkin.

    Pitäisi varmaan tehdä noista epäkohdista poliisille tutkintapyyntö, koska kyselyihini liikennejärjestelyiden laillisuudesta, on vastattu aina ylimielisesti, ”soita poliisille jos häiritsee”.

    Aivan ensimmäiseksi tulee mieleen Koulukatu (olutpanimon korteli)jossa kaksisuuntaisen ajoradan leveys on n.3,5m , eli 1,75cm suuntaansa.

  2. 4
    4000 km vuodessa says:

    On tuossa tullut ajettua aika monta kertaa ajoradalla ja juurikin Aleksanterinkadulle, eikä siinä sen kummempaa ongelmaa ole ollut. Ajorata on leveä, ajonopeudet alhaisia. Olisi ollut tärkeämpiäkin kehityspaikkoja.

  3. 3
    Teuvo says:

    ” Ilman pyöräkaistaa pyöräilijät joutuisivat koukkaamaan ensin Rongankadun pohjoispuolen pyörätielle ja ajamaan sitä yhden korttelin matkan.”
    Ei muuten joudu. Lain mukaan saa ajaa ajoradalla jos ei omaan suuntaan ole pyöräkaistaa.

    Pyörät ajoradalle pois jalankulkijoitten väyliltä .

  4. 2
    hese says:

    Ainoa tarkoitus pyöräkaistalla on saada tyhjänä ammottavaan parkkiluolaan autoja.

  5. 1
    jee says:

    Miksi Moro voivottelee parkkipaikkojen poistumisella? Mielestäni pyöräkaista on paljon tärkeämpi tuolla osuudella kuin muutaman brömistelijän pysäköintipaikka. Hieno homma kaupunki.

Jätä kommentti