Oma juttu Yhteystiedot
15552.jpg

Kommentit (12 kpl)

  1. 12
    Katos nääs says:

    KKO: Suurin sallittu pituus on 25,25 m. Muistaakseni. Onko niin että kolmion vaikutus loppuu 25,25 m jälkeen?

  2. 11
    Katos nääs says:

    Häxpi: Jyväskylästä Teiskontielle noustessa ei ole kolmiota

  3. 10
    KKO says:

    Hapsa, Tll:n mukaan kaistan päättyessä oikeanpuoleinen ajokaista on se joka jatkuu. Tällä merkillä oikean puolesta ajaokaistaa ajava on väistämisvelvollinen….

  4. 9
    KKO says:

    KKO:n ennakkopäätöksen mukaan väisämisevelvollisuutta osoittava liikennemerkki on voimassa niin monta metriä, kuin on ajoneuvon mittoja- ja massoja sääntelevässä asetuksessa ajoneuvon tai ajoneuvoyhdistelmän suurin sallittu pituus.

  5. 8
    hapsa says:

    Liittyen kommentin kohtaan: ”Kyllä se kolmio pätee vielä yhtenäisen valkean viivan päättyessäkin.”
    Näin useampikin on minulle selittänyt. Mutta jos on näin, niin kuinka pitkälle tuo kolmion vaikutusalue on – seuraavaan risteykseen asti, vai xx metriä (missä määritelty)?
    Itse käsittäisin tuon kolmion merkityksen juurikin tyyliin ”väistämisvelvollisuus risteyksessä”. Ja muistelen että kaistan vaihtaja on aina varomaan muuta liikennettä – toki muut eivät saisi toimillaan (esim. tarpeettoamasti kiihdyttämällä) estää kaistanvaihtoa.
    Olisi kiva kuulla faktasti oikea, perusteltu ja ns. rautalangasta väännetty vastaus sellaiselta taholta joka sen oikeasti _tietää_. Ei vain ’tavallisten tiellä liikkujien’ päätelmiä, tulkintoja ja spekulaatioita. (Ja kyllä, joustavuudella pärjättäisiin parhaiten – nyt haluaisin vain kuulla ne tiukat laki-faktatkin.)

  6. 7
    Häxpi says:

    Kolmio koskee vain risteysaluetta, joten kaistaa vaihtava on aina se joka väistää. Kolmion nimi on ”väistämisvelvollisuus risteyksessä” ja selityksen mukaan kolmion takaa risteykseen tulevan ajoneuvon on väistettävä niitä, jotka saapuvat risteykseen risteävältä tieltä tai etuajo-oikeutetulta suunnalta.

  7. 6
    SRa says:

    Tarkennus: tultaessa oikeastaan Kekkosentietä pohjoisesta (lännestä) ja käännyttäessä Teiskontielle itään.

  8. 5
    SRa says:

    Kyllä se kolmio pätee vielä yhtenäisen valkean viivan päättyessäkin. TAYS:in lähellä on aivan samanlainen tilanne, kun Hervannan valtaväylältä käännytään Teiskontielle itään. Moneen kertaan mm. Aamulehden sivuilla on kerrottu, että kolmion takaa tuleva väistää Teiskontiellä kulkevaa ja yhtenäisen viivan jälkeen kaistaa vaihtavaa. Kolmion tarkoitus siinä on mahdollistaa linja-autojen pääsy sillan jälkeen pysäkille.

  9. 4
    Häxpi says:

    Tällaisia paikkoja on Tampereella aika paljonkin. Esim. kun noustaan Jyväskylän suunnasta Teiskontielle ja Kekkosentieltä Teiskontielle.

  10. 3
    Ihan sama says:

    Yhtä köröttelyä se silti on, moottoritien ”kiihdytyskaista” -terminkin tarkoitus on suurimmalta osalta hukassa.

  11. 2
    kuljettaja says:

    Ajan tosta joka arkipäivä ohi ja hienosti liikenne on sujunut. On niitä erikoisempiakin paikkoja kuin tämä

  12. 1
    hapsa says:

    Ja tällaisia esimerkkejä on lisää Tampereen alueellakin. Osaisiko joku selittää mitä merkitystä tuolla kolmiolla on?

Jätä kommentti