Oma juttu Yhteystiedot
au 1

Kommentit (142 kpl)

  1. 142
    Tampereen Tapiiri kirjoitti:

    KÖYHÄLLÄ VOIS TUNTUA!!!! EI MUUTAKUN TÄYSIÄ VAAN.
    MERSU TAI BEMARI (EI VARMASTI PERSU EIKÄ DEMARI)

  2. 141
    HARRI kirjoitti:

    ISO K ON JUST BEST

    PAINUKAA BENSALENKKARIT VITTUUN!!!

  3. 140
    katos nääs kirjoitti:

    Taajamassa BMW voi olla listan kärjessä kun siellä nuoriso yleensä pyörii. Isoilla teillä ehdoton ykkönen on nykyään Audi. 10 vuotta sitten pahin porukka ajoi VW Passat Variantilla. Syykin on selvä, näitä ajavat myyntitykki Huikkaset. Tosi kamerat ja tiukentunut laki on hillinnyt selvästi ylinopeuksia lukuunottamatta noiden nuorten miesten osalta.

  4. 139
    Da-De kirjoitti:

    Voi hyvät hyssykät onko joltain pää palellut kun oli kylmä kevät.Täytyis vaatia äly testi niiltä jotka tarvii ekon jatketta sillä eihän sellainen ole viisasta jos ajetaan reilusti ylinopeutta.Olen itse pärjännyt Japaninmersulla tosi hyvin on kolmas käytössä.

  5. 138
    Hianoo ajaa Bemarilla kirjoitti:

    Happamia sano kettu pihlajanmarjoista!

  6. 137
    Asennevamma kirjoitti:

    Elämässä ja liikenteessä paha asennevamma monella bemaristilla.

  7. 136
    ikuisesti bmw kirjoitti:

    Hei Markus
    kerrankin ollaan samaa mieltä,mopo-autoista.
    minä todella vihaan nlltä.Turvallisia kilometrejä sinulle ja kevään oottelua ;audimieheni;
    tv:bemunaisesi

  8. 135
    Ota Toy kirjoitti:

    ”Markus 19.3.2013 10:55
    Bemmunaiselle:
    Sovitaan näin! :)”

    Voi kun söpöä!

    Oliskos nyt aika vaihtaa sähköpostiosoitteet/puhelinnumerot vaikkapa Moron auttavan käden välityksellä ja jatkaa sovun hierontaa ihan kahden kesken?

    Meille muille voitte sitten ensi keväänä kertoa, onko toimenpiteiden tuloksena siinnyt suloinen Skoda vaiko ponteva pikku KuplaVolkkari ;-).

  9. 134
    Markus kirjoitti:

    Bemmunaiselle:
    Sovitaan näin! :)

    Mieltä mopoautoista? Pitäisi kieltää tai vastaavasti muuttaa lakia siten, että ne kulkisivat edes sitä 60 km/h. Näkee välillä tosi vaarallisia ohituksia juurikin sen takia, että ne muovikuolonkipot köröttelee sitä 40 km/h 70 km/h alueella ja jollain kiireellisellä palaa käämi kiinni… Yleensä ajelevat muovilaatikoillaan vielä ihan keskellä tietä ja huojuvat sinne sun tänne, joko tuulen mukana tai omaa tyhmyyttään…
    Pelottavinta on se, että kakarat luulevat vielä, että se muovi antaa mukamas turvaa ja sen vuoksi voi välillä vähän pelleillä… :/

  10. 133
    ikusesesti ja aina bmw kirjoitti:

    No sinulle Markus.Tehdään sopimus,sinä olen asennevammainen audisti,minä asennevammainen bemaristi.Ollaan tasoissa,jooko?
    Mutta yksi kysymys sinulle,mitä pidät mopo-autoista liikenteessä?

  11. 132
    Markus kirjoitti:

    Heipä vaan sinulle, bwm-nainen!
    Ei mennyt pupu pöksyyn, oli nääs viikonloppuna muutakin tekemistä kuin roikkua täällä kommentoimassa…
    Mutta asiaan. Voisitko pitää nimimerkkisi samana, jotta tietäisi, että siellä on sama asennevikainen huutamassa…
    No se on hyvä, että sinulla on BMW. Jos kuitenkin luit aikaisemmat viestini, niin huomaisit, että minulle auto on auto merkistä riippumatta. Tästä syystä minuapa ei kiinnosta vaikka sinulla olisi 10 BMW:tä, mutta sinulla on valtava tarve sitä täällä huudella. Tällä sinun logiikallasi minä olen kuitenkin se asennevammainen audisti (vaikkei minulla kyseistä autoa vielä edes ole), joten sovitaan niin. Helpottanee olotilaasi.
    Sitten olisi mukava, että edes koettaisit kirjoittaa siten, että vastauksistasi saisi jotain selvää. On minun ja muidenkin mahdollisten lukijoiden kannalta mukavampaa lukea ilman että saa taittovian.

  12. 131
    ikusesesti ja aina bmw kirjoitti:

    no niin meni Markukselta pupu pöksyyn kun vastassa,olikin nainen,ja totta puhukin.Niin ja autoista vielä 525i(v6 moottori)ja mun oma bmw-540ia se v8-moottori,ajettu ja testattu Ahveniston moottoriradalla,kun on lupa käydä ajamassA SIELLÄ.TERVEISIN NAIS BMW-KUSKI

  13. 130
    ikusesesti ja aina bmw kirjoitti:

    sulle Markus,en ole sälli ENKÄ HERRA,VAAN NAINEN.PIHASTANI LÖYTYY KYLLÄKIN 2KPL BEMARIA.TOINEN BMW-525I SPORTTIMALLI M5,540IA BEMARI,0-100 6,3SEK,HEVOSVOIMIA LÖYTYY 390.MOLEMMAT LIIKENTEESSÄ.BMW-AJAMISEN ILOA

  14. 129
    Markus kirjoitti:

    ”rakkaudella bmw”
    Siehän sälli olet. Nimimerkkikin vaihtui edellisen viestin jälkeen. Eli valehtelit, kun olit ”entinen audi nykyinen bmw”. Eipä taida olla sitä BMW:täkään pihassa ja sekös herraa jurppii. Kyllä voi joitain ottaa tietyt automerkit koville :D

  15. 128
    rakkaudella bmw kirjoitti:

    sulle markus en ole ikinä omistanut audia,ENKÄ OTTAS VAIKKA ILMATTEEKSI SAISIN.Kaikki sääkin uskot,taitaa audismivamma jättänyt vian suhun.se älähtää johon kalikka kolahtaa.sorry audismi on sairaus, mutta siihen saa apua,esim METRO-AUTOSTA

  16. 127
    Markus kirjoitti:

    ”entinen audi, nykyinen bmw”
    Taitaa olla sinä, jolla se audismi vieläkin on päällä. On niin vakavat oireet vieläkin, että pitää vieroittaa vaihtamalla BMW:hen…
    Kuten sanoin, Audi on minulle vain auto. Sinä se tässä olet koko ajan se asennevammainen, huomaatko sitä edes itse? Huolestuttavaa, jos et huomaa…

  17. 126
    entinen audi, nykyinen bmw kirjoitti:

    ei sinun tartte pelätä muita kuskeja,kysyin uuden audisi väriä sillä,että en tule törmäämään vaan sinuun.ettei toi audismisairaus tartu.

  18. 125
    Markus kirjoitti:

    Nimettömälle:
    Tätä tarkoitin tuolla ”asenteeni saattaa muuttua”-asialla. Minulle kun se Audi on vain auto, ei mikään egon jatke, mutta on se mukava tietää etukäteen, että saa varoa muita, jotka näkevät punaista tietyistä automerkeistä. En vain ymmärrä. Auto ei ole mikään sijoitus, pidän vain Volkswagen Groupin autoista niiden laadun ja muotoilun vuoksi. Ei minua kiinnosta, millä sinä ajat, itseäni kiinnostaa uusi Audi, sillä vaihtelu virkistää.

  19. 124
    lada kirjoitti:

    tarvitsetko egoa jatkollesi

  20. 123
    Nimetön kirjoitti:

    hyvä Markus,teet valinnoillasi helpotuksen hinausfirmoille kun sinulla on noi sonninrenkaat jo valmiiksi asennettuna.Helppo hinattava.MINKÄ VÄRINEN TULEVA AUDISI ON ETTÄ OSAAN VAROA SINUA LIIKENTEESSÄ?

  21. 122
    Markus kirjoitti:

    Jaaha, aloitetaan ”blastaus”.
    Nimimerkille ”Kolme rinkulaa voittaa selvästi” tiedoksi, että mikäli Audia tarkoitat, niin siinä on NELJÄ rinkulaa. Toisekseen, Passat-kuskit ja muut volkkarikuskit haluavat ajaa kyseistä merkkiä, ei siksi ”ettei olisi varaa”…! Syynä on se, ettei tarvitse pönkittää omaa egoaan, mutta pääasiassa se, että VW:n huolto ja osat ovat halvempia, vaikka ne tulee samasta tehtaasta ja samasta korista. Toisin sanoen, tyhmää Audimiestä koijataan.
    Nimimerkille ”ikuisesti bmv” tiedoksi, että mikäli et edes osaa kirjoittaa auton merkkiä oikein, sinulla ei kyseistä autoa myöskään ole. On myös huvittavaa, että olet kommentoinut tänne monen monta kertaa ja tänä aikana sakkojen määrä on noussut (mikäli juttuihisi ylipäätään on uskominen). Ottiko uutinen niin sydämen päälle, ettei pysty enää liikenteessä keskittymään?
    Yleistä mielipidettä: vasemmalla kaistalla ei ajella muuten vaan, se on ns. ohituskaista, missä ajaa ne, jotka uskaltavat ajaa sitä sallittua nopeutta. Tätä ei vaan Tampereella haluta sisäistää. Ja mikäli sisäistetään, niin sitten siinä pitää ajaa piruuttaan. Ainakin silloin kuin autokoulun kävin, opetettiin, että aina ajetaan oikealla, paitsi kun ohitetaan tai ollaan kääntymässä vasemmalle. Tämä ei tarkoita sitä, että siinä ajetaan 10 km, ”koska minun risteys on hetken kuluttua”, vaan vasemmalle liitytään suht lähellä haluttua käännöstä. Ei lue missään laeissa, mutta on ns. kirjoittamaton sääntö!
    Ja lopuksi, ihmiset, jotka valittavat Audeista, BMW:stä ja Mersuista, eivät ole (aina) kateellisia. Se on teidän, Premium-kuskien, oma utopia, jolla saatte lisää jatketta punttiin. Toisekseen, on ikävä tosiasia, että suurin osa Premium-kuskeista ajaa maltillisesti ja hyvin. Tällä tarkoitetaan myös tilapäisiä ylinopeuksia, joilla pidetään liikenne sujuvana. Tätä ei suurin osa tuulipukukuskeista ymmärrä ja sitten leimataan kaikki kaahareiksi. Se on se alle promillen vakiokunta, joka pelleilyllään tahraa kaikkien maineen.

    Nimimerkki VW Golf III -96, tuleva Audi A3 -13

    P.S. Saa nähdä millaisen vastaanoton saan liikenteessä, kun alle ilmestyy uusi Audi. Saattaa oma asenteenikin muuttua :)

  22. 121
    Kolme rinkulaa voittaa selvästi kirjoitti:

    Kun jättää tarkastelusta kokonaan pois karvanoppa-autot, niin Audien voitosta tässä kisassa ei ole mitään epäselvyyttä. Volkkarien sijoituksen selittää kaahariPassatit (ei varaa Audiin) ja myös se, että nuorilla on paljon käytössään vanhoja Golfeja. Kellään 20:llä ei taas ole varaa Audiin. Olisi mielenkiintoinen tutkimuksen lisäosa siitä, kuinka moni kaahaava (aina on myös poikkeuksia!) Audikuski omaa narsistisia taipumuksia – väitän, että keskimäärin enemmän kuin muut kulkijat. Jostain kumman syystä kolme rinkulaa toimii hyvin egon jatkeena.

  23. 120
    Turboeero kirjoitti:

    Huhh. Aina kun Audi/BMW kuskeja morkataan, niin joku vetää ”kateus” kortin esiin. Osa voi olla ehkä jopa kateellisia toki, mutta itse en ole. Enkä vastusta kyseisten autojen hankkimista/ajamista. Ne kuskit vaan ärsyttävät.

  24. 119
    ikuisesti bmv kirjoitti:

    näistä kommenteista ei voi tulla kun yhteen päätelmään, kun haukutte bemareita,ETTÄ TEILLÄ OLE VARAA OSTAA BEMARIA ITTELLENNE.
    bmv=ajamisen iloa
    ei sutimista liikkeelle lähdössä liikennevaloissa,vilkut toimii,turvallinen perhe-auto,ohi pääsee jos on nutareita,kännykkään puhuvia,alinopeutta ajajia edessä,tai sitten nämä ihanat mopo-autot jotka pomppivat kaistalta toiselle,(blondi pinkki kännykkä korvalla).tehokkaalla autolla voi myös ajaa nätisti,se ilmiö on ratin ja penkin välissä.KAIKILLE BEMARI KUSKEILLE HYVÄÄ TÄTÄ VUOTTA 2013

  25. 118
    Rekkamiäs kirjoitti:

    Kyllä ikävä tosiasia on, että Audi on pahin ja ”hyvinä” mitalisteina seuraavina BMW ja WV.

  26. 117
    toinen mielipide kirjoitti:

    ”IKS
    14.1.2013 22:55”

    Sinun olisi syytä kerrata liikennesäännöt, kun tunnut olevan pelkkien luulojen varassa.
    Tuossa ohituksesta, Tieliikennelaki 17§
    ”Oikealta saa ohittaa, jos kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa ja ajoneuvot kulkevat rinnakkaisilla ajokaistoilla.”

    Lisäksi mietityttää, millä totesit sen pakettiauton nopeuden, sinulla ilmeisesti on käytössä tarkastettu tutka?

    Se tutkasi vaan taitaa olla epäkunnossa, kun kuvittelet rekkojen ajavan 90km/h ja ylikin, kameravalvotulla 80km/h alueella, saamatta siitä sakkoja.
    Kyllä ne kuule saa sakot ihan samalla tavalla, kuin muutkin, mutta sun kinneris nopeusmittari ei tiedä mistään mitään ja siksi kuvittelet kaikkien muiden ajavan ylinopeutta.
    Korjauta se nopeusmittaris.

    Jonossa on oikein hyvä ohitella ne liikenteen ruuhkauttajat, jotka jäävät sitä jonoa tekemään.
    Ohittakaa aina, kun hitaampi tulee perä edellä vastaan, niin ei tule niitä jonoja.

  27. 116
    IKS kirjoitti:

    Omien kokemusteni mukaan MBW-kuskit eivät välttämättä ole sen pahempia kaahailijoita, kuin muutkaan, ainakaan varsinaisilla maanteillä. Toki isommilla autoilla (Audi,BMW,Volvo,Mersu ja monet katumaasturit) kaahailu on keskimääräistä yleisempää. Mutta havaintojeni mukaan monesti etenkin ohituskaistateillä tuntuu siltä, että mitä pienempi kottonen on alla,sen suuremmalla todennäköisyydellä kyseisen kottosen on aivan pakko ohittaa edellä ajava auto, oli sitten edellä ajavan nopeus mikä tahansa. Ohituskaistoista on tullut pakko-ohituskaistoja ja käytännössä lähes kaikki kaahailevat nopeusrajoituksista piittaamatta siellä. Koska valvontaa ei juuri näe moottoriteillä tai ohituskaistateillä, niin kaaharit oppivat laajemminkin olemaan noudattamatta liikennesääntöjä. Siksipä moottoriteille ja neli/ohituskaistateille pitäisi saada kameravalvontaa, jotta pahimmat ylinopeudet saataisiin pois.

    Yleisesti ottaen liikennekuri on löystynyt huolestuttavasti. Etenkin Tampereella ajetaan surutta punaisia liikennevaloja päin ja kunnioittamatta myös suojateitä. Taajamien ulkopuolella liian monet autoilijat eivät joko näe tai tunne tai ymmärrä niitä liikennemerkkejä, joissa kerrotaan nopeusrajoituksista. Eniten ylinopeuksia näkee 80 km/t nopeusrajoitusteillä. Silmät auki maanteillä, autoilijat! Pahimmat törpöt ohittavat risteysalueilla tai sulkuviivojen kohdalla ihan surutta. Itselle on sattunut useamman kerran, että kaahari lähtee ohittamaan kaksikaistaisella maantiellä oikealta ohitse. Näin kävi mm. valtatie 9:sällä ohituskaistan kohdalla Oriveden suunnalla, missä pakettiautokaahari lähti ohittamaan oikealta, kun itse olin jo siirtynyt ohittamaan edelläajavaa vasemmalle kaistalle. Pakettiautokaahari teki siis kolme tieliikennelain mukaan rangaistavaa tekoa: ohitti oikealta, ajoi yli sallitun tiekohtaisen nopeusrajoituksen ja ylitti vielä ajoneuvokohtaisen suurimman sallitun nopeuden (100 km/t). Melkeimpä pahimmat ylinopeuskaaharit löytyvätkin pakettiautoilijoiten joukosta, onkohan heillä identiteettiongelmia vai mitä?

    Toinen suurista tieliikenteen turvallisuusongelmista ovat eräät raskaanliikenteen kuljettajat. Kuten tunnettua, esim. rekat kulkevat lähes yhdeksääkymppiä, eräät jopa ylikin. Ammattikuljettajat eivät saisi missään oloissa erehtyä roikkumaan edelläajavan henkilöauton puskurissa kiinni. Raskaan liikenteen ylinopeuksia katsotaan läpi sormien kaikkein eniten ja se on vaarallista. Isomman auton ylinopeus on vaarallisempaa muille tiellä liikkujille kuin pienen auton. Onko joku joskus nähnyt, että raskas ajoneuvo hiljentää nopeutta kun nopeusrajoitus muuttuu satasesta kahdeksaankymppiin? Edes tieliikennekamerat eivät hidasta nopeuksia, sillä uskoakseni raskaan liikenteen kuskeille ei toimiteta huomautuksia kameravalvonnassa, vaikka henkilöautokuskeille toimitetaan. Muistaako kukaan enää sitä, että Laukaan hirveän kuolonkolarin seurauksena kyseinen kuljettaja todetiin syylliseksi,kun hän ajoi liukkaalla tiellä nopeusrajoitinta vasten ylinopeutta? Eikö tästäkään onnettomuudesta
    opittu mitään?

    Jonoissa ohittelu on myös typerää etuilua, joka pitäisi lailla kieltää. Kyllä seuraavalle huoltoasemalle kahvijonoon tai tupakalle ehtii aivan hyvin jonon mukana pari minuuttia myöhemminkin! Se on asenteista ja valvonnasta kiinni se tieliikenne-etuilu ja sitä kautta meidän kakkien tielläliikkujien turvallisuuden varjeleminen.

  28. 115
    ikuisesti bmv kirjoitti:

    Toi on hyvä paikka paasikivi-kekkosentie,ajan sitä mennentullen päivittäin.Pidät turvavälin edellä ajajaan niin väliin tulee audin mulk.. viereiseltä kaistalta tulee auto ilman vilkkua just pääsee ohi oman auton ja taas audin mulk.se pitää hyvin paikkansa mitä yhteistä on audikuskilla ja kondoomilla?
    molemmissa on mulk. sisällä

  29. 114
    Jordepordeli kirjoitti:

    Ihan naurettavia tälläiset tutkimukset. Ketä se haittaa, jos joku ajaa lievää ylinopeutta muiden mukana, ja seuraa liikennettä. Ootteko te Tamperelaiset näin hemmetin kommunistista kansaa, että pännii, jos joku ajaa kalliimmalla autolla ohitsenne?

    Useammin näkee vaaratilanteita esim Paasikiventiellä kun ei käytetä esim vilkkua..

  30. 113
    TM kirjoitti:

    Nykyisen lain mukaan Hervannan valtaväylällä ei ole pakko väistää nopempaa vasemmalla kaistalle ajettaessa. Liikenteen sujuvuuden kannalta voi käyttää molempia kaistoja. Turha kaistan vaihto, jota näkee paljon, lisää riskejä. Jos on kiire, voi ohitus tapahtua myös oikeaa kaistaa käyttäen. Tämä ei luonnollisestikaan koske moottoriteitä.

  31. 112
    Mersu-täti 30 v. kirjoitti:

    ”Elämä on ihanaa ja helppoa,kun ei ole kiire koskaan.”

    Osuit asian ytimeen, automerkistä riippumatta:)

  32. 111
    ikuisesti bmv kirjoitti:

    olen kokeillut elämässäni datsunia toyotaa,citroania,(noin 14 eri merkkiä),tällä hetkellä omistan vanhan 90 nissanin ja 2 kpl bemaria isännän 525 m5 ja ittelläni 540ia automaatti,v8 398h.ajan n.60 tuhatta km vuodessa.kortti on vuodesta-87,sakkoja 2kpl.KAIKKIEN PAHIMPIA LIIKENTEESSÄ ON AUDIN MULKUT OHI PÄÄSTÄÄN MUT SIT HETI ETEEN KURAPASKAT TOISEN TUULILASIIN.

  33. 110
    Pena kirjoitti:

    Kyl sen vaa huomas ku Turust tänne ajo ni ylinopeudet kasvo ku motarille pääsi!

  34. 109
    Kumpa olisi varaa kunnon bemmiin.... kirjoitti:

    Mielestäni nopeusrajoitus +10% EI ole kaahaamista mittasi sen sitten kuka tahansa ja missä tahansa.

    Nutarit ja sokeat pois teiltä niin hyvä tulee, oli auton merkki mikä tahansa.

    Nutareille nyt ensi alkuun kunnollisia kiihdytysharjoituksia rampeista, JOS olet menossa motarille on vauhtia rampilla kelattava n.130kmh muuten olet POMMI muille.

    Taajamien nopeuksia valvottava/noudatettava tiukemmin – motarilla voi vetää 160-180kmh täysin turvallisesti, kunhan ne nutarit osaisivat/muistaisivat seurata peilejä.

  35. 108
    Kaikista merkeistä löytyy ne muutamat kusipäät kirjoitti:

    ”Alinopeutta ei ole juu, mutta ajakaa esimerkiksi hervannan valtaväylää, ja katsokaa kuinka kyyrät työntää alle 70km/h vasenta kaistaa eikä tietoakaan että väistettäisiin jos takaa tulee autoja.”

    Kyllä muuten on alinopeus olemassa. Esim, jos ajat moottoritiellä 100km/h alueella 60km/h ilman hyvää syytä, on poliiseilla oikeus antaa sakot.

    Ja kyllähän se on kaikilla autoilla niin, että ne pari muista piittaamatonta kusipäätä saa pilattua koko merkin maineen kaikkien silmissä yksi ihminen kerrallaan.

    Itse ajan 740 Volvolla (2.3 nelipisteruisku bensa vm.-88) lähestulkoon liikennesääntöjen mukaan. Luisuakin heitän vain jos ei ole muita lähellä. Mutta kyllä silläkin menee 200km/h rikki, vaikka onkin lähes vakio. On lentokentällä testattu ja sielläkin jäi monet isommallakin koneella olevat bemarit taakse mönkimään :)

  36. 107
    Ei kiire kirjoitti:

    Vain köyhillä on kiire…

    Kun on ostanut tuloihinsa ja omaisuuteensa nähden liian kalliin auton,on pakko kieli vyön alla kaahata teillä ja hiki päässä tehdä duunia, että pystyy autonsa lainanlyhennykset ja lasten ruokot maksamaan. Toisin on meillä, jotka voi leppoisasti ajella nopeusrajoitusten ja kelin mukaan ja nautiskella kauniista maisemista…turvaväli pitää huolen, ettei tarvitse stressata peräänajoja ja kun on nopeudet kohdallaan, ei tarvitse pelätä ratsioita ja peltipoliiseja. Elämä on ihanaa ja helppoa,kun ei ole kiire koskaan.

  37. 106
    mannar kirjoitti:

    mitä yhteistä on bemarikuskilla ja kondoomilla niissä kummassakin m…ku sisällä

  38. 105
    Tuulispää (ei ole BMW' tä) kirjoitti:

    Nämä sensaatiohakuiset otsikoinnit (’bemarilla kaahataan’) ärsyttää. Ovat ’vihaapuhetta’ ja lisäävät turhaan aiheettomia asenteita. Useat listatut BMW/Audi- ’kaahaajat’ jäivät varmaan kiinni noin 10km/h nopeuden ylityksestä. Se EI ole mitään ’kaahausta’.

    Kehä III (ennen kameroita) ajettiin työmatkaliikenteessä jatkuvasti noin 20km/h yli rajoituksen . Koko oikean kaistan jono kulki sujuvasti tuota nopeutta auton merkistä riippumatta. Se oli sujuvaa liikennettä ( ei kaahausta) ja tasaista nopeutta päivittäin ajavat kunnioittivat toisiaan ja pitivät jopa turvavälit kohtuullisina. Nopeus laski kelien mukaan.

    Kaahareita ovat ne jotka ajavat tilanteeseen, autonsa kuntoon ja ajotaitoonsa nähden selvästi liian kovaa. Tälläisiin törmää toisinaan ja yleensä huomaa, että he aiteuttavat jatkuvasti riskitilanteita. Yleisin on ammattitaidoton ohitus. Usein myös järjetön nopeus (luokkkaa 30+ ylinopeutta).

  39. 104
    Audit-tyttö kirjoitti:

    BMW ja Audi-kuskeille pitäisi tehdä ennen auton luovutusta älykkyystesti.
    Sen lisäksi, että testattaisiin heidän kykynsä tulkita nopeusrajoitus.
    Joka on kaikille sama, automerkistä riippumatta:)

  40. 103
    Audi-täti kirjoitti:

    Automerkistä riippumatta, meitä kaikkia autoilijoita koskevat samat säännöt ja nopeusrajoitukset:)

    Maltti on valttia, ja ajotaito punnitaan huonoissa keleissä.

  41. 102
    jarppa kirjoitti:

    Ajan omalla bemarilla tasan sitä nopeutta, joka hyvältä tuntuu. Tasaisella kulkemisella hommat sujuu, jos joku on edellä, ohitan, se on jo turvallisuuskysymys, ettei toisten perässä kykitä.

  42. 101
    on niitä muitakin... kirjoitti:

    Itelläni on ford autona. Ohjekirjan mukaan kulkee 200 km/h. Ei oo tarvinnu koittaa, ku ei siitä hyödy mitään. Tyhjillä kyläteillä oon selvittäny miten se menee esim. Liukkailla. Toine auto on vanha kolmiltrane turbo Toyota. Liikenteessä oon seurannu muita autoilijoita ja oon tullu siihe päätökseen et suurempi vaaratekijä kuin ylinopeus, on ilman valoja ajelevat.

  43. 100
    P-M kirjoitti:

    ”Kun perheautossa on 272 hevosvoimaa, niin se kulkee. Sille ei voi mitään.”

    Ei hitto. :D

    Jos ei osaa kaasua annostella, lienee syytä hankkia sitten pienempitehoinen auto.

    Minulla on ollut tehokkaita (myös 535d:tä nopeampi auto) ja tehottomia (65 hv), ja kaikkien nopeus on määräytynyt oikean puoleisen polkimen käytöllä.

  44. 99
    pemaritsuohon kirjoitti:

    Eihän niillä muutenkaan tee mitään, idiootit ajaa ja autotkin on ihan sekunda…

  45. 98
    Nimetön kirjoitti:

    ”Paperi-Moron mukaan Paasikiventien nopeudet mitattiin 70 km/h alueella. Kartan mukaan on nopeus mitattu kuitenkin kohdasta, jossa 70 on juuri muuttunut kuudeksikympiksi. Ei uskoisi, että opiskelijat ovat tehneet noin huonoa tutkimusta.”

    Kyllä nopeus on mitattu ihan oikeasta paikasta. Rajoitus laskee kuuteenkymppiin vasta vajaa sata metriä mittauspaikan jälkeen. Ajoin siitä juuri ohi ja katsoin tarkasti.

  46. 97
    Tarkkaa menoa kirjoitti:

    Paperi-Moron mukaan Paasikiventien nopeudet mitattiin 70 km/h alueella. Kartan mukaan on nopeus mitattu kuitenkin kohdasta, jossa 70 on juuri muuttunut kuudeksikympiksi. Ei uskoisi, että opiskelijat ovat tehneet noin huonoa tutkimusta.

  47. 96
    Jack kirjoitti:

    Bemarithan sutii valoissa nyt kaikenaikaa, oon jo toisellapuolella korttelia kun nää saa vasta pitoa pyörille ;)

    t: Kaks vetää ja kaks lepää :)

  48. 95
    Entinen bemaristi kirjoitti:

    Voi jessus. Onhan niitä semmoisiakin Bmw kuskeja ja Audi kuskeja jotka ajavat samaa nopeutta kuin esim. Nissan kuskit.
    Taidampa marssia autokauppaan ja ostaa itselleni bemarin kun tuntuu saavan enemmän huomiota kuin ferrarit.
    Kyllä omistin itsekkin bemarin mutta, ostin itselleni japanilais valmisteisen auton enkä ole todellakaan yhtä tyytyväinen autooni kuin olin bemariini.

  49. 94
    Kyllä mä kerkeen ilman pemariakin... kirjoitti:

    Mullon vanha, rotisko volovo ja siinon turpo, ratin takana on aina muut huomioiva apina, joka ymmärtää jotain ”turvavälistä”. Nih. :) En siedä perskärpäsiä ja muita perseennuolijoita, opetan siis heitä… :D:D:D

  50. 93
    530D kirjoitti:

    Jussi
    3.1.2013 13:05

    ”No kyllä toi bmw-vertaus osuu aika hyvin kellokäyrälle: ajavat aina persiissä kiinni, heti ohi, kuski on kalju ja karvaturpa…Meillä on onneksi naapurit joille minun ei tarvitse esittää ja vaimolta saan ilman rahaa, hän on kuitenkin vaimo”

    Hjoo…lieneekö oikeassa elämässä niin että joku ryhdikkäämpi kaveri ( BMW:llä ajeleva?) käy duunaamassa herra Nipponin vaimoa ja naapuritkin nauraa silpoverimiehelle?

    No pitäähän sen vaimokkeenkin kestää se arkipäivän sirkkeli kun ei edes kunnon autoa hankita

  51. 92
    Perutin kirjoitti:

    Eiköhän nykyautoista melkolailla moni kulje 240km/h, tosin en ymmärrä mitä merkitystä huippunopeudella on? Itselleni merkityksellisiä ovat ainoastaan vääntö ja kiihtyvyys vauhdissa. Tekstin perusteella olet amis ja nissanillasi lienet ”jättänyt” jotain pikkukoneisia kotteroita ja ilmeiseti ajamalla 240km/h. Kyllähän se sellainen saavutus on jolla kannattaa jo vähän keuliakin.

  52. 91
    Asennevamma kirjoitti:

    Tunnustan, itelläni on Nissanin. Horisonttiin ovat peileistä katsottuna jääneet nuo Audi, Volvo ja perus Mesekuskit. Harva autopa se kuitenkaan 240 km/h kulkee…
    Miten se menikään tutkimus, tilasto ja emävale ;)

  53. 90
    Kimmo “pojan” 272hv kirjoitti:

    Tänään motarilla: suurin kiire oli Audeilla ja vasta sitten Bemareilla. Joten näyttää siltä, että Audi-miehet ottivat tänään voiton.

    Puskurituntuma on, että Audit ne tuolla yleensä kiirehtii.

    Täällä sensuroidaan viestejä mielivaltaisesti, osassa viesteissä käytetään audimaista kieltä ja niitä ei kuitenkaan sensuroida.

    ps.
    Keski-ikäisyys, hiusten määrä päässä ja Tapparan kannatus ei tietenkään automaattisesti tarkoita, että henkilö ajaisi Bemmillä.

  54. 89
    Timpesteri kirjoitti:

    Ihmettelijä kirjoitti ””””Hervannan valtaväylällä varmaankin ajetaan vasenta kaistaa sen takia että siinä on risteyksiä joista käännytään vasemmalle… Jos Kalevan suuntaan olen menossa niin aivan varmasti vaihdan jo Sotilaankadun kohdalla vasemmalle kaistalle, se että joku bimmerikuski menettää siitä hermonsa niin voivoi.””””

    Juuri sinunkaltaiseten muista pitaamattomien ja ajotaidottomien junttien kanssa niitä hermoja menetellään. Aivan varmasti sinun tarvitsee ajaa vasenta kaistaa kilometrejä ennen mitä tahansa kääntymistä mihin tahansa suuntaan.

  55. 88
    Jorma kirjoitti:

    Tän tutkimuksen otos on aika pieni ja keskittyy kai yhteen tamperelaisristeykseen. Minä väitän, että Tapparan kannattajat kaahaavat enemmän kuin Ilveksen, ja että TPS-fanit ajavat tossa risteyksessä kaikkein nätimmin.

  56. 87
    kattila kirjoitti:

    Ajatella jos olis vaikka yks porsche osunu ja se ajanu ylinopeutta. Olisi saatu, että 100% porsche kuskeista ajaa ylinopeutta.

    Amazing!

    Oli myös hyvin valittu pätkä mitata, jotta saadaan oikein rumat tilastot ja provosoiva teksti. Tuo pätkä on sellainen missä lähes kaikki ajaa lujaa ja näin ollen tilastot saadaa näyttämään mahd rumalta.

    Sitten olisi hyvä myös mainita oliko se ylinopeus millainen ja mikä on tutkan virhemarginaali. Mitattiinko keskinopeus vai yksittäinen ylitys jne.

    Melkosta kuraa siis taas.

  57. 86
    Aah kirjoitti:

    Ai että, kyllä on Bemari hyvä ja naatittava auto ajella. Ostakaa tekin valittajat sellainen, ette kadu. Mitä sillä on väliä mitä muut autostanne ajattelevat kun itse saa nautiskella joka päivä kunnon kyydeistä. Happamia ne on pihlajanmarjat, sanoi kettukin…

  58. 85
    tieliikenneasetus kirjoitti:

    ” Markkula
    3.1.2013 15:45
    Alinopeutta ei ole juu, mutta ajakaa esimerkiksi hervannan valtaväylää, ja katsokaa kuinka kyyrät työntää alle 70km/h vasenta kaistaa eikä tietoakaan että väistettäisiin jos takaa tulee autoja. Päivittäin näen monia oikealta kaistalta tehtäviä ohituksia ja sentin päässä kyyrän perässä kyttäilyä.”

    Pari asiaa jäi askarruttamaan mieltäni?
    1.Miksi vasenta kaistaa ajavan pitäisi väistää, jos takaa tulee autoja?
    2. Näet päivittäin oikealta tehtäviä ohituksia. Minäkin näen ja myös teen niitä oikealta ohituksia. Miksen tekisi?

    Ethän vain kuvittele, ettei oikealta saisi ohittaa?
    Ymmärrätkö mitä eroa on nelikaistaisella tiellä ja moottoritiellä?

  59. 84
    BMW=JATKE kirjoitti:

    https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/251805_10151092437883894_64674195_n.jpg

    Tuossa kaverini M3 ehti olemaan hänellä tasan 3 pvä. 200km/h pelolle ja 6 kierrosta katon kautta ympäri, kyydissä 3 kaveriani kaikki selvisivät naarmuilla.

    Sama kaveri ajoi myös toisen M3:sen pelolle tämä M3 ehti olemaan hänellä 1-2,5kk

  60. 83
    oppeli kirjoitti:

    Ja audi kuskit tulee seuraavana.

  61. 82
    I like my 520d kirjoitti:

    I like driving my 520d for its comfortable drive and easy parking (note the most economical of 5 series – I get 1400km with one tank) and I am never the fastest on the road.
    And I am not bold or have a beard.
    Female, 49yrs.

    PS I did have the 325i ages ago – it was great on a sand road – if only I could have had the road closed so I could have tested it properly.

  62. 81
    Roskakuski kirjoitti:

    Täytyy sen verran kommentoida tähän näin, kaikkia kommentteja en jaksa millään lukea mutta epäilen että siinä haukutaan bemareita/bemaristejä ja niiden ajotyyleistä..
    Itse vietän koko työpäiväni liikenteessä ja täytyy sanoa että autoja näkyy törttöilevän TÄYSIN merkistä riippumatta. Mut vittuakos tässä kirjoitan ees tämmöstä kun teiän idioottien. Jatkan törttöilyä siis itsekin.

  63. 80
    mittarin tarkkuuskin vaikuttanee kirjoitti:

    nimittäin Nissani millä itse olen joitakin kertoja ajellut on ainakin sellainen että nopeusnäytöt ja navigaattorit paljastaa karun totuuden, eli kun auton mittari näyttää 80 km/h niin nopeusnäytöt ja navigaattorit näyttää 64 km/h….

  64. 79
    800 hv edestä autoja - ilman kaahaamista kirjoitti:

    Olisiko tutkimus ja kyseenalaiset tarkoitusperät taas sekoittunut?
    Tutkimus kertoi:
    63 prosenttia tamperelaisista ajaa ylinopeutta.
    BMW-kuskit, 79 prosenttia porhaltaa yli sallitun rajan.
    Volkswagen (76 % ajoi ylinopeutta)
    Audi (71 %).
    Opel ja Volvo, 55 prosenttia ajoi ylinopeutta.
    Nissan-kuljettajat, 53 prosenttia kaahasi

    Eli pelkästään Tamperelaisia kaahajia on teillämme 63 000 kpl / 100 000 autoilijaa
    Kappalemääriä ei näytetty niin arvataan suhdelukuja / 100000 autoa,
    olisiko heillä ehkä (muut merkit tässäkin sivuuttaen):
    Nissaneita ”30 000 kpl” joista siis kaahaa 15 900 kpl
    Volkkareita ”25 000” joista kaahareita 19000 kpl
    Opeleita ”24 000” joilla kaahaa 13200 kpl
    Volvoja ”10 000” kaahareita 5500 kpl
    Audeja ”8000” kaahareita heistä 5680 kpl
    Bemareita ”3000 kpl” kaahasi 2370 kpl

    Tuon tutkimuksen tulosta katsovista älykkäämpi kansanosa pitää merkittävän vakavana ongelmana esimerkiksi 16 000 kaahaavaa Nissanistia tai vaikka 63 000 Tamperelaista, kuin tuohon verrattuna pienen pientä 2400 autoilijan joukkoa.
    Sama suhdeluku on itsekin nähtävissä eri merkkisissä kadunvarsien kolariautoissa ja ylinopeudella ohittelijoista sekä liittymistä vaarallisesti eteen koheltajista.

    Prosentti ja kappaleluku kun on melkoisen eri asia. Liikenteessäkin.
    Vaikka kuinka haluaiaisi omia ongelmiaan purkaa oudon epätoivoisilla tulkinnoilla.

  65. 78
    poorssshhh.. kirjoitti:

    Tilastot paljastaa suomalaisten köyhyyden. Kun käy saksassa, niin kovimmat kulkijat autobahnalla ovat porscheja. Mutta suomalainen autoverotus tekee urheiluautojen ostamisen liian kalliiksi, täytyy tyytyä noihin kansansportteihin.

  66. 77
    ihmettelijä kirjoitti:

    Hervannan valtaväylällä varmaankin ajetaan vasenta kaistaa sen takia että siinä on risteyksiä joista käännytään vasemmalle… Jos Kalevan suuntaan olen menossa niin aivan varmasti vaihdan jo Sotilaankadun kohdalla vasemmalle kaistalle, se että joku bimmerikuski menettää siitä hermonsa niin voivoi.

  67. 76
    2 litran TDI tomaatti kirjoitti:

    Eniten pattiin ottaa nää matelija kiihdyttäjät vedätetään 4km ja huipuks jää 72kmh. Taloudellista on polkasta luistonestoo vasten 120-150m ja pistää vakkari 90kmh jollon kulutus pysyy alle 5 litran/100km lisäks liikenne ei tukkeennu.

  68. 75
    Nääsvillessä kahataan aina. kirjoitti:

    Bemarikuskit? En ihan äkkisältään uso…
    tai ainaskin meilläpäin Hesas pahimpia mulkeroita on tiätty Audi ja Volvokuskit, siis ei välttämättä ylinopeudesa, vaan törkeydessään, kylä vissi o näin.

  69. 74
    Igor kirjoitti:

    i have bmw 328CI(almost 200hp) And always when i drive seinäjoki-helsinki road everyone try to pass. I drive 90km/h with cruise control. But still everyone have to pass? wtf? I belive they pass only because i have bmw. They pass and then think that”yesssss, i just pass BMW…wuuuhuu”

  70. 73
    Markkula kirjoitti:

    Alinopeutta ei ole juu, mutta ajakaa esimerkiksi hervannan valtaväylää, ja katsokaa kuinka kyyrät työntää alle 70km/h vasenta kaistaa eikä tietoakaan että väistettäisiin jos takaa tulee autoja. Päivittäin näen monia oikealta kaistalta tehtäviä ohituksia ja sentin päässä kyyrän perässä kyttäilyä. Kyyrän ajattelumalli taitaa olla, että ”eihän kenelläkään ole tarve ajaa kovempaa kuin minä, ja minähän ajan tasan tässä.”

  71. 72
    mikko kirjoitti:

    “Alinopeutta ei ole olemassa, koittakaa osa kommentoijista saada se päähänne mahtumaan. Maksiminopeutta hiljempaa ajava ei suinkaan aiheuta onnettomuuksia vaan se ääliö joka kiinnittyy tämän hitaamman auton takapuskuriin kärkkymään ohipääsyä.”

    Aamen!

    Nimimerkki “BMW kuski” voisi tätä kanssa vähän pureskella ja miettiä missä se vika on, jos ajat 200km/h ja edessä “mopoauto motarilla” tukkii tien… Hohhoijaa. Tulee mieleen Ketosen ja Myllyrinteen yks sketsi, siinä tais vaan olla Chrysler.

    kyllä se aika turvallisuus riski on kun joku kerra ajeli mootoritiellä semmosta 60 peräkärry perässä pimeellä kelillä kaistalta toiselle heiluen.En tiedä mikä sitten oli ongelma mutta ei se ainaskaan turvaliselta näyttäny.

  72. 71
    Bemarilla pääsee kirjoitti:

    ”Hauska lukea bemari-kuskien kommentteja, “en minä”… Voi kun pääsisitte “kärpäsenä kattoon” katsomaan ajamistanne.”

    Minusta on taas hauska lukea näitä bemareihin pahaa oloaan purkavien katkeria itkuvirsiä.

    Ajan sinun ohi ja nauran mennessäni. Minulle bemari on vain auto, mutta muissa se näyttää herättävän syviä tunteita.

  73. 70
    Kauniisti ajanut kirjoitti:

    Tiedonsiemen on mukana – tosin tulkinta menee pieleen koska toimittajaa tuntuu harmittavan oma halvaksi mielletty nissani tms.

    Tämä teksti:

    ” BMW:n nouseminen tilastokärkeen johtuu kuskien iästä.

    – Takavetoiset, vanhemmat bemarit ovat suosittuja nuorten miesten keskuudessa. Niillä on kiva vedätellä vähän kovempaa ja heitättää perää. Vanhempi herrasmies, joka arvostaa hienoa autoa ja ostaa Bemarin, ei aja sen kovempaa kuin Nissan-kuskikaan.

    Nykopp huomauttaa, että nuoret Bemari-kuskit näkyvät kuolonkolaritilastoissakin.

    – BMW:n tehokas moottori mahdollistaa huiman ylinopeuden. Usein nuorten vakaviin onnettomuuksiin liittyvät kovat ylinopeudet ja suistumiset tieltä. ”

    JOSTA asiapitoinen tulkinta olisi ollut

    –Tehokkaat, mukavat ja hyvin varustellut helposti lisärakenneltavat  takavetoiset ja niistä vanhemmat eli halvemmat autot ovat aina olleet suosittuja nuorten miesten keskuudessa. Niillä on kiva vedätellä vähän kovempaa ja heitättää perää. Vanhempi herrasmies, joka arvostaa hienoa autoa ja ostaa Bemarin, ei aja sen kovempaa kuin se Nissan-kuskikaan.

    Nykopp huomauttaa, että nuoret tehokaita autoja ostavat kuskit näkyvät kuolonkolaritilastoissakin.

    –  Tehokas moottori mahdollistaa huiman ylinopeuden. Usein nuorten vakaviin onnettomuuksiin liittyvät kovat ylinopeudet ja suistumiset tieltä.

    Ennen tuollaisia autoja olivat vanhat isot amerikkalaiset autot joihin oli helppo viritellä isoja V8 koneita. Nykyään helposti euroopasta saatava vanha BMW on helpompi ja halvempi valinta.

    Vaikka BMW on euroopassa tavallisen kansan tavallinen autovalikoimasta ostettava käyttöauto on se veroja verojen päälle läjittävässä Suomessa auto jollainen vain harvalla oli uutena, nyt saa pojat alleen autot joita ei isällä ollut. Muut tehokkaat takavetoiset autot ovat vähemmän valmistettuja eikä siten näy yhtenä isona merkkiryhmänään.

    Saa olla aika asenteellinen tai hölmö jos ei huomaa sitä merkkikirjoa joka teiden ojissa romuna makaa ja ylinopeutta kaahaa ohitse.

  74. 69
    Hessu kirjoitti:

    Arvoisa onnetonta,

    ”Uskoisin että jos tähän otettaisiin vaikka Wartburgit niin niillä ajetaan vielä vähemmän ylinopeutta = Wartburg kuskit kaikkein tunnollisempia?”

    Minulla oli joskus 1980 luvun alussa juurikin wartburg. Kerran Kustaa <vaasantiellä ihmettelin, kun oikealla kaistalla ajavan poliisi saabin perään kerääntyi jonoa – vaikka nopeus oli juuri alle 50 kilometriö tunnissa. Minä sitten ajoin jonon ohi katse tiukasti nopeusmittarissa. Pari kuukautta myöhemmin tarkkuutin nopeusmittarini, todellinen nopeuteni on ollut 52. Että vartti oli huono esimerkki :-)

  75. 68
    Jepjep kirjoitti:

    Hauska lukea bemari-kuskien kommentteja, ”en minä”… Voi kun pääsisitte ”kärpäsenä kattoon” katsomaan ajamistanne.

    Toinen asia, nuoret bemarin ratissa eivät ole sen pahempia kuin elämäänsä kyllästyneet 4-kymppiset.

  76. 67
    - kirjoitti:

    ”Itse ihmettelen kovasti sitä, mihin perheautossa tarvitaan 272hv, itsellä reilu 100 hv ja silläkin pääsee ylinopeutta, on jopa yli 20 k€ halvempi.”

    Jos hintavertailusi pätee uusiin autoihin, olet tehnyt huomattavan huonot kaupat.

  77. 66
    JPN75 kirjoitti:

    Tutkimuksen autoista 63% ajoi ylinopeutta ja oleellisin asia otsikonkirjoittajan ja useimpien kommentoijien mielestä on se millä automerkillä ylinopeutta ajettiin eniten!!!

  78. 65
    Säälittävää kirjoitti:

    Melkoinen tutkimus, jonka tuloksista ja bemareista siinä sivussa, itkevät samat reppanat, joita niin kovasti kiinnostaa muiden asiat oman (puuttuvan?) elämämän sijaan.

  79. 64
    Herrasmies kirjoitti:

    Täytyykin hankkia bemari. Olen jo pitkään huomannut että se herättää paljon tunteita niiden keskuudessa, jotka eivät kyseisellä merkillä aja.

  80. 63
    Tojota teini kirjoitti:

    Varmastihan Tojo power ymmärtää, että 90luvun bemari on ikivanha romu, joilla ei aja kuin teiniviikset. Nykybemareista ei varmasti kannata puhua samassa lauseessa, saati sitten verrata johonkin muovisivikkiin. Toisekseen, mainitsemasi 35k€ hintaluokassa on vain ykkössarjan pienimmät versiot, kolmossarjastakaan et saa kuin niukin naukin hinnat alkaen mallin ilman mitään varusteita.

  81. 62
    Tojo power kirjoitti:

    Naurattaa kun kesällä 1.9 Power Dieselillä yrittävät nämä ”ajomiehet” suht nopean moottoripyöräni ohi kiireissään.

    Bmw, V.A.G,siinä pahimmat liikenteen häiriköt. Ei mesemies ohita kun on kovat tulot ja sakot kirveltää. Ei se 30-35 tonnieuron farkku niin ylpeyden aihe ole että saa ajaa miten tahtoo.

    200heppanen e36 bemu on joskus ysärillä ollut kovasana, nyt jo pikkuautoissa (type-r Civic) on samat tehot ja parempi ajettavuus. Sama luisupulkka kun kutoskoneinen omagakin.

    Focus RS ja 350 heppaa nykii jo mallikkaasti.

  82. 61
    Autoilija kirjoitti:

    No jopas kumma jos Nissanilla ei kaahata? Eihän sillä edes kehtaa ajaa valosalla säällä!

  83. 60
    Bmw on ........ kirjoitti:

    Nuori lippahattupäinen kuski,poppi kovalla auto täynnä= liikenteen suuri vaara.Sitäpaitsi bemareissa on sähköongelma….päivällä ei toimi ajovalot vaan sumuvalot,ja vilkkureleessä havaittu paljon tomimattomuutta.

  84. 59
    Leijonamies kirjoitti:

    Ajan vanhalla pösöllä, koska sillä vähät kilometrit tulevat halvimmaksi. Eikä kismitä yhtään, jos joku hätäisempi menee lujempaa.

    Ainoa mikä hatuttaa on naapurin miehen uusi muija.

  85. 58
    Jaagobbi kirjoitti:

    Nyt se on todistettu! Toyota Hiace kuskit kaahaavat useimmin ylinopetta. Tekemäni tutkimus on 25 vuoden ajalta, siis kattavampi,kuin Aamulehti Moron tekemä. Mittauksessä käytin mustatuntuu mittaria, sekä kielteistä asennetta Hiace kuskeja kohtaan.

  86. 57
    Jussi kirjoitti:

    No kyllä toi bmw-vertaus osuu aika hyvin kellokäyrälle: ajavat aina persiissä kiinni, heti ohi, kuski on kalju ja karvaturpa, peruutuspeilistä ei näy ratin takana ku kalju. Seuraavan tulee audimiehet, piti saada auto ku alapää on keskenkasvunen. Ärsyttävimpiä ovat toyotistit kaikissa olomuodoissa, aina ajetaan alle rajoitusten.
    Itse ihmettelen kovasti sitä, mihin perheautossa tarvitaan 272hv, itsellä reilu 100 hv ja silläkin pääsee ylinopeutta, on jopa yli 20 k€ halvempi. Itsestäni on kurjaa kun ihmiset kitisee kun kulut nousee, kaikki maksaa yms. yms. Sitten konepellin alle tungetaan täysin tarpeetonta rautaa, hevosvoimia ja hirveä määrä rahaa. Meillä on onneksi naapurit joille minun ei tarvitse esittää ja vaimolta saan ilman rahaa, hän on kuitenkin vaimo.

  87. 56
    Vuosien kokemus... kirjoitti:

    Joskus itsekin mietin Biimeriä. Sitten turhan monen ajotyyli(ttömyys) tai olisko peräti -tajuttomuus herätti miettimään, että josko ny kuitenkaan. Ja tässäkin jutussa noiden ilmeisesti bmw-kuskien esittämät kommentit vahvistavat: turhan monella – ei onneksi kaikilla – on joku asennevamma joka menee jotenkin näin: ”Kun tällä kerta pääsee helposti ja mukavasti kovaa, niin ajan sitten rajoitusten yli, rajoituksen on huonommille kuskeilla ja autoille”.
    On noin mersut olleet vielä hiljaisempia, V8 jenkki ”riittävän nopea ja kiihtyvä”( mitattu radalla 245 km / h; 5.6 s 0-100 km/h ).
    Ja vaikka usein ajankin sen ”hieman” päälle maantienopeuksien, niin alle 80 km/h -alueilla en – se rajoitus on siellä siksi, että joku näköeste tai olosuhde tuo esim reaktioaikaan liittyvän rajoituksen. Esim 72 km/h tarkoittaa, että _liikennetilanteiden_ reaktionopeudella auto kulkee 20 – 40 metriä ( 4-8 auton mittaa ) ENNEN kuin tapahtuu yhtään mitään! Ja sitten riittää näitä tolloja, jotka valojen vaihtuessa vaihtaa viereiselle kaistalle koska siinä vielä ehtii – ajamaan sen reaktioajan sisällä eteen kävelleen tytön yli ( Audi-kuski Munkkivuoressa Helsingissä, tutuin selityksin );
    Silti: pahimmat omakohtaiset vaaratilanteet on olleet muutaminen harmaiden VW Passat Turbo ”xyz zyncrojen” harmaantuneet 50v+ , joiden rattiraivo ratkesi ( varmaan siitä tieliikenneohituksesta ) ja että ohi meni joku 9000 saabin ketku.

  88. 55
    JaaJo kirjoitti:

    Käytössäni on niin Nissania että Bemaria… Omassa ajo tavassa/tyylissäni en ole havainnut eroa, oli allani kumpi ratsu tahansa.

  89. 54
    Bimmi kirjoitti:

    hyvin hersyää keskusteluja nää automerkki kinat. Ajelkaa taitojenne rajoissa. Turvallista matkaa…

  90. 53
    PerttiK kirjoitti:

    Kieltämättä BMW,Baader Meinhof Wagen,Biltema Metal Werkstad, on kehittynyt 40’n kymmenen vuoden kuluessa varsinkin kuivan maan oloihin, taitavan käsissä. Viime talvena totesin testeissä X’n olevan loistolaite myös talviliukkailla.
    Oman melko laajan kokemukseni ja teillä liikkumiseni pohjalta, nimeäisin tämän hetken liikenneongelmaksi AUDIsmin.

  91. 52
    Mesenius kirjoitti:

    ”95% uusista mersuista vain toinen sumuvalo toimii”

    kyse ei ole sumuvaloista vaan kaarrevaloista, joista aina se palaa mihin suuntaan käännytään.

  92. 51
    Aina joku vinkuu kirjoitti:

    Eläkää sitä elämäänne, tää on taas niin perus itkemistä. Sitten kun ei muuta keksitä niin vedotaan munanjatkeeseen. Jos ne hepit niin kiinnostaa, löytyy parempiakin foorumeita niistä puhumiseen.

  93. 50
    Maakari kirjoitti:

    Jos väittää BMW:tä sisätiloiltaan jälkeen jääneeksi, niin ei kyllä tiedä mistä puhuu. Töissä olen tekemisissä pääosin 0-5v autojen kanssa, ja kyllä bemarit edustavat ihan ehdotonta eliittiä jokaisella osa-alueella.

  94. 49
    Hyviäkin puolia on kirjoitti:

    Tehokkaissa autoissa on se todella hyvä puoli että niillä ei jää toisten jalkoihin. Ei se sitä tarkoita että tehokkalla autolla pitäisi aina koheltaa mutta tajuaa sen kuka hyvänsä että esim. kiihdytyskaistoilta pääsee paremmin liikenteen sekaan jos oma auto kiihtyy hyvin. Samoin käännyttäessä liikennevalottomissa risteyksissä muun liikenteen sekaan pääsee helpommin koska ei tarvisi niin paljoa tilaa kiihdyttääkseen muun liikenteen mukaan.
    Tehokas auto lisää liikenneturvallisuutta.

  95. 48
    Kimmo “pojan” 272hv kirjoitti:

    ”Jos 63% ajaa ylinopeutta, niin tyhmempi vois jo vetää tuosta sen johtopäätöksen että ne rajoitukset on liian alhaisia.”

    EI: vaan, porukka ajaa silti ylinopeutta. Ihmisen aivot on jännä elin ja ylinopeudelle löytyy aina syyt. Tyhjällä tiellä vaarantaa vain oman terveytensä, mutta kun tiellä on muitakin, niin sekoilu ei sovi.

    Autokoulun jälkeen asennekasvatus alkaa varsinaisesti ja käytäntö on, että jos et aja ylinopeutta > olet tukkeena. Ja vaikka ylinopeutta ajaisi, niin silti on aina joku perseessä kiinni.

    Nykyautot kulkee lähestulkoon kaikki sen 160km/t, ylinopeuden ajaminen EI ole sinänsä vaikeaa.

    Uutisen otsikko pitää paikkansa, autoilijat tietää sen kyllä. Itse oletin, että Audi-miehet johtaisi tilastoja, tänään Audi-miesten kannattaakin hieman tsempata ja ohitella bemukat tuolla motarilla.

  96. 47
    Aiheetonta arvostusta kirjoitti:

    Mikään auto ei vaikuta niin vanhanaikaiselta ja ajastaan jälkeenjääneeltä kuin BWM, varsinkin sisätiloiltaan. Vaihda Kimmokin vaikka Daciaan, ei eroo tosta sun kotterostas mitenkään ja sillä varmaan just nippanappa pystyy ajaan rajotusten mukaan?

  97. 46
    kk kirjoitti:

    Kimmo Salo ei siis hallitse autoaan, kun kerran vauhti on helposti satasen ja ’ei voi mitään’. Suosittelen auton vaihtoa johonkin helpompaan.

  98. 45
    Timpesteri kirjoitti:

    Arvatenkin moinen lausunto kismittää elämäänsä kyllästyneitä tdi kotipoliiseja enemmän kuin naapurin muijan uusi mies.

  99. 44
    Petri kirjoitti:

    Kaikki kärjessä olevat merkit ovat ominaisuuksiltaan hiljaisia, hyviä ajaa ja useimmat vielä tehokkaitakin. Paitsi ne vanhat romut. Ne vain kulkee ja kovaa, vaikka alustatekniikka ei ole enää tätä päivää. Eikä usein kuskin taidotkaan riitä.

    Kaverini oli ratissa kun mentiin viimeksi mökille. Ajoi ensimmäistä kertaa X5:lla.
    Hän ei puhunut tuolla 150 km:n matkalla mistään muusta kuin autostani. Minä yritin puhetulvassa selittää, että muista nopusrajoitukset.
    Muutama kommentti. Tuntuu, että tämä kulkee kuin kiskoilla (hän on veturinkuljettaja). Täällähän kuulee takapenkkiläistenkin puheet.
    Korkealta näkee toisten yli.
    Ja pitihän sitä kokeilla sitten. Ilmeestä näki, että VR:n miehen seuraava auto on bemari.

    Espanjasssa on hyvä systeemi autovakuutuksien maksuissa. Kylmästi exeltalukosta katsotaan minkä ikäiset aiheuttaa eniten onnettomuuksia ja sen mukaan lasketaan ajoneuvon vakuutus. Auton merkki ja malli ei vaikuta pajoakaan.
    Vakuutuksen saattoi ottaa vaikka tiettyjen henkilöiden nimiin. 18v. mies, juuri kortin saanut, sakkoja mopoillessa = 10 x vakuutusmaksu. Maksu lievenee, kun vahinkoja ei satu. Piste-ajokortti. Kun 20 pisteestä lähdetään ja pisteeet alkaa vähetä, nousee vakuutusmaksu.

    Vasta 26 v. mies saa vakuutuksen normaali hintaan. Edellyttäen, että kortti on ollut vähintään 2 vuotta ja joku todistaa hänen myös ajaneen autolla. Naisille taulukko on lievempi. Taksat vaihtelee hieman yhtiöittäin ja tavat laskea maksu.

    Meitä riskiryhmien ulkopuolella olevia ei rangaistu, vaan kaikkein halvimmalla sai vakuutuksen nimeämällä henkilöt, ketkä autolla ajaa. Muiden ollessa ratissa ei vakuutus ole voimassa, vaan vahingoista vastaa itse. Yleinen vakuutus maksoi vahingon kärsineelle, mutta peri sen sitten aiheuttajalta.

    Reilu peli. Riskikuskit maksaa enemmän ja pisteensä menettäneet. -3 pojoa, kun ajaa punaisia päin. -10 ylinopeudesta. Törkesästä lähtee kaikki. Taksinlaskenta alkaa heti, paitsi rattijuoppoudesta. +1-2 pistettä/kuukausi. Bemarin vakuutus oli Espanjan kaaoksessa vain 10% siitä mitä nyt täällä. Sama merkki ja malli ja kuka tahansa kohelo voi sillä ajaa. Automaatti neliveto jossa tehoja riittävästi. Ei se ole reilua. Auton seisoessa paikallaan se ei aiheuta muuta kuin kateutta ja siitä tuskin kukaan saa suuria vammoja. Laitappa 18 kesäinen puikkoihin tuohon loskaan, niin kaikista apulaitteista huolimatta hän ei taatusti tajua, että massa ja voima yhdistettynä olemattomaan kokemukseen teettää pahaa jälkeä, jos neuvot ovat menneet kuuroille korville.

  100. 43
    kulkee kyllä kirjoitti:

    Hyvä kimmosalo! Wautsi että noin paljon heppoja, kyllä käy kateeksi. Itselläni ei ole hajuakaan paljon omassa sitikassa on heppoja mutta luultavasti vähemmän. Mutta kyllä sekin kulkee yli 70 km/h. Oon nääs kokeillu.

  101. 42
    Mihin ihmisryhmän leimaamisen kielto liikenneasioissa unohtuu? kirjoitti:

    Romaneja ei ole soveliasta solvata esittämällä tilastofaktoja heidän rikostuomioidensa suhteellisesta yleisyydestä, yhtälailla arveluttavaa on tuoda julki somaleiden edustusta raiskaustilastoissa. Mutta bemarikuskit voi kyllä yhtenä ihmisryhmänä leimata tällaisen nollatutkimuksen perusteella. Todellista huippujournalismia.

  102. 41
    Tepa kirjoitti:

    Huvittavinta on lueskella kommenteista, kuinka vuodesta toiseen eniten ketuttaa ne kalliimmilla ajavat bmw:t, audit ja volvot. Selevähän se on, että perussuomalaista katteellista ketuttaa ku ite joutuu ajeleen jollain halavatun oooppelilla tai nissanilla.

    Itellä on vähän toisenlainen tuntuma, eniten liikenteessä ketuttaa et kuin jollain micralla voi pystyäkki tukkimaan kolme kaistaa kerralla.

  103. 40
    Puhut asiaa kirjoitti:

    ”Alinopeutta ei ole olemassa, koittakaa osa kommentoijista saada se päähänne mahtumaan. Maksiminopeutta hiljempaa ajava ei suinkaan aiheuta onnettomuuksia vaan se ääliö joka kiinnittyy tämän hitaamman auton takapuskuriin kärkkymään ohipääsyä.”

    Aamen!

    Nimimerkki ”BMW kuski” voisi tätä kanssa vähän pureskella ja miettiä missä se vika on, jos ajat 200km/h ja edessä ”mopoauto motarilla” tukkii tien… Hohhoijaa. Tulee mieleen Ketosen ja Myllyrinteen yks sketsi, siinä tais vaan olla Chrysler.

  104. 39
    tk kirjoitti:

    Jos 63% ajaa ylinopeutta, niin tyhmempi vois jo vetää tuosta sen johtopäätöksen että ne rajoitukset on liian alhaisia.

  105. 38
    BMW kuski kirjoitti:

    Ekipeki: Jaquar on niin huono ajettava, että hyvä, että ajeletkin sillä hiljokseen. Toisekseen tuo 400 hevosvoimaa ei riitä, jos vääntö heikko, eli kone löysä. Ei kannata lähteä Bemun kanssa kokeilemaan, kumpi kiihtyy liikennevaloista nollasta kaupunkinopeuteen eli 50km/h.

  106. 37
    ihmettelijä kirjoitti:

    ”– Kun perheautossa on 272 hevosvoimaa, niin se kulkee. Sille ei voi mitään. Helposti on satanen viisarissa.”

    Mihin perheautossa tarvitsee 272 hevosvoimaa? Edellisessä autossani oli 90hv ja silläkin olisi saanut kortin hyllylle.

  107. 36
    Mersuani ohitetaan kirjoitti:

    Itse ajelen Mersulla, ja voin todistaa, että ohi kiiruhtava auto on useimmiten juuri Bemari tai sitten Audi. Bemari- tai Audi-kuljettajan pitää taajama-alueellakin kiiruhtaa Mersun ohi, jotta oman auton tehot tulisi todistettua. Jotenkin huvittaa silloin tällöin ajellessani 40 kilometrin nopeusrajoitusalueella maksiminopeutta, kun edellä mainittujen autojen kuljettajat joutuvat kiihtyttämään ylinopeutta, sillä Mersun ohi on pakko päästä.

  108. 35
    kk kirjoitti:

    Hervannan valtaväylää alaspäin tullessa vasemman kaistan alin sallittu nopeus tuntuu olevan abt 80, automerkistä riippumatta. Onneksi siinä oikealla kaistalla voi körötellä vähän hiljempaa jos ei ole kiire.

  109. 34
    Arska tehtaalta kirjoitti:

    Itse ajelen Nissanilla maltillisesti, koska mittani riittävät siihen etten tarvitse jatketta maantielle.

  110. 33
    kk kirjoitti:

    No nysse on sitten tieteellistä vaktaa, ei tartte enää arvuutella.

  111. 32
    Untamo kirjoitti:

    Itselläni on Nissan, ja ajan 80 alueella tasan 80 mittarin mukaan, eikä siihen pitäisi kenelläkään olla nokan koputtamista.

  112. 31
    ekipeki kirjoitti:

    mun jaguar super v8 ssa on päälle 400 heppaa, mutta enpähän yhtään kaahaile, kun ei tartte eikä se kuulu mun tai auton olemukseen. sikäli on mukavaa, kun tietää, että tarvittaessa pesen bemut mennen tullen.

  113. 30
    Rudinski kirjoitti:

    272 hevosvoimaa tuon kokoisessa perhelaivassa on vähän.

  114. 29
    Tilastonikkarit kirjoitti:

    Täällä on aika monta mollaavaa kommenttia tästä tilannoista vaikka he eivät tajua hölkäsen pölöystä tilastotieteestä. 1000 autoa on hyvä autoa otannalle. Tehdään samalla määrällä jo vaaligalluppejakin. Lisäksi kyseessähän on suhteellinen määrä esim. 71 autoa sadasta. Ei ole kysemistään autojen lukumäärästä tai koko vuoden kilometrimääristä, koska ne eivät ole relevantteja (lue:tarpeellisia) tietoa tulosten osalta.

  115. 28
    BMW kuski kirjoitti:

    BMW on ajamisen iloa. Meno on tasaista, hiljaista ja turvallista vielä 200km/h nopeudella. Vaaraa aiheuttaa varsinkin motarilla ns. mopoautot, jotka poukkoilee kaistalta toiselle ja menevät aivan liian hiljaa. Jos ei ole järkeä tai varaa ostaa Bemaria, voisi pysyä kotona tai muuttaa johonkin Angolaan, jossa ajellaan vanhoilla Nissaneilla.

  116. 27
    Jaska kirjoitti:

    Meillä on myös yleensä isompi kiire työasioissa jne. koska projektimme ovat muutenkin rahakkaita. Siinä ei ole aikaa madella!

  117. 26
    Judge Sarasti kirjoitti:

    Jos likipitäen 2/3 ajaa ylinopeutta, eikö silloin pitäisi demokraattisen yhteiskunnan ottaa onkeensa ja nostaa rajoitusta?

    Toisin kuin poliisin liikenteenvalvonnan resusoinnista voisi päätellä, ylinopeus ei todellakaan ole pahin ongelma Suomen teillä.
    Jokaista vaarallisen kovaa ajavaa kohden tuolla on kymmenkunta tienpäällätorkkujaa, jotka keskittyvät ihan johonkin muuhun kuin ajamiseen.
    Siellä vaellellaan kaistaviivojen yli, valutaan mihin sattuu ilman vilkkua, risteyksen tai rampin kohdalla äkkijarrutetaan kun ”eikun tuonnehan mä olin menossa”, liitytään motarille neljääkymppiä, ei havainnoida kunnolla kolmion takaa tultaessa ja jos ei vaarallisuuden, niin ärsyttävyyden huippuna nukutaan valoissa.
    Rattijuopot ovat sitten oma joukkonsa, joskin nykyisin onneksi harvalukuisempi kuin muinoin.

    Nuo höntyilijät eivät tehkä tunnu niin vaarallisilta sieltä auton ratin takaa, mutta puolet vuodesta moottoripyöräilevänä voin sanoa, etten pelkää henkeni puolesta mitään muuta maailmassa kuin noita kuskeja. Yksikin päätään kääntämätön vilkuton kaistanvaihtaja, mutkassa vastaantulijan kaistalle laiskasti lipuva tai kolmion takaa eteen kääntyjä voi tappaa. Ja heitä on tuolla satoja tuhansia.
    Missä raflaavat lööpit heistä?

  118. 25
    Connecting kirjoitti:

    Käytännössä Audi ja Volvo kuskit kyllä ajavat liikenteessä kaikkein härskeimmin.

    Sitten kun numeroita katsotaan, niin tässä tapauksessa rekisteröintitilastojen valossa eniten ylinopeutta ajoi VW (95 kpl 998:sta). Audeja oli ylinopeutta ajavien joukossa noin 40 kpl ja Bemareita noin 29.

  119. 24
    "Tilastossa" mittarivirhe kirjoitti:

    Hyvä ”Eemeli”, tässä ns. tutkimuksessa sinä olisit kuulunut ”kaahaajiin”. Kertoisitko tarkemmin, minkälaista ”tutkimusta” olet itse suorittanut? Itse ajelen toleranssinopeuksia ja ohimenevissä autoissa löytyy volvoa, fordia, audia ja mersua. Myös lukuisa määrä pikkuautoja satunnaisilla merkeillä. Selvästi reilun ylinopeuden ajaminen on näköjään kuskista kiinni, ei merkistä.

    Mutta ehkä sinulla eemelikuskina sattuu vaan silmään ne bemarit.

  120. 23
    aamukuski kirjoitti:

    moron pitäisi käydä mittaamassa niitä nopeuksia puoli kuuden ja kuuden välillä…

  121. 22
    joopajoo kirjoitti:

    Olis tehneet tutkimuksen jossa seurataan kuinka moni ”taviskuski” ohittaa kaahaamalla BMW:n vain jotta saa näyttää et oma autokin kulkee. Seuraavan seurannan voisi tehdä Lahdentiellä Linnainmaan risteyksien seutuvilla jossa joka ikinen kerta kun ajan BMW:llä niin jonkun tarvii päästä näyttään et pääsee ohi kun ei huonompi voi olla, oli vauhti sitten 70km/h tai jo 80km/h.
    Joten älkää pelkkiä BMW kuskeja parjatko vaan katsokaa kaikki omaan napaan.

  122. 21
    trööt kirjoitti:

    Huiman suuri otanta ollut taas, alle 1000 autoo. Tämäkin tutkimus on ollut arvonta. Mitenkän toi volvo on saatu noin alas? Jos liikenteessä yhtään kattoo niin kyllä ne volvokuskit ehkä pahimpia on..

  123. 20
    ei jälleen kirjoitti:

    Alinopeutta ei ole olemassa, koittakaa osa kommentoijista saada se päähänne mahtumaan. Maksiminopeutta hiljempaa ajava ei suinkaan aiheuta onnettomuuksia vaan se ääliö joka kiinnittyy tämän hitaamman auton takapuskuriin kärkkymään ohipääsyä.

  124. 19
    Eemeli kirjoitti:

    Huomattu on, siis että niillä munuaisilla mennään. Ajan noin 80 tuhatta km vuodessa ja aina sen verran yli nopeus rajoitusten etten saa sakkoja, toisin sanoen en koskaan ylinopeutta. Tutkimusteni mukaan 8 autoa 10:stä jotka minut ohittaa on munuaisilla varustettuja. Kyllä ne vaan useimmin on ihan niitä uusimpia BMW malleja jotka ohitse sivaltaa. Eihän siinä mitään, hyvähän sillä ’bimmerillä’ on ajaa joten minun puolestani saavat mennä.

  125. 18
    "Tilastossa" mittarivirhe kirjoitti:

    Volkswageneita on Suomessa moninkertainen määrä verrattuna bemareihin. Eli ”kaahaajiakin” on moninkertainen määrä.

    Nissaneissa nopeusmittari näyttää aina vähintään 10 km/h liikaa. Tästä johtunee, että nissankuskit köröttelevät moottoriteilläkin aina alinopeutta.

    Toisekseen pieni toleranssin puitteissa oleva ylinopeus ei ole millään muotoa kaahaamista.

  126. 17
    Järkeviä ihmisiä osa 3 kirjoitti:

    ” BMW:n tehokas moottori mahdollistaa huiman ylinopeuden.”

    Kyllä Ismon poliisina luulisi tietävän että myös muilla autoilla kuin ”tehokkaalla bemarilla” on mahdollista ajaa huimaa ylinopeutta, mutta näiden muiden automerkkejen kuskeilla tuntuu olevan vähemmän tarvetta näyttää!

    Älytön kommentti tuo Kimmo ”pojan” 272hv plaaplaaplaa lausahdus! Viekö mies autoa vai auto miestä? Juuri tuollaisilla asenteilla nuo bemmukuskit näyttävät olevan varustettuja…lähes kaikki!

  127. 16
    onnetonta kirjoitti:

    Todellista Moro journalismia; pitäisi kuitenkin suhteuttaa ajettuihin kilometreihin tai ainakin autokantaan. Uskoisin että jos tähän otettaisiin vaikka Wartburgit niin niillä ajetaan vielä vähemmän ylinopeutta = Wartburg kuskit kaikkein tunnollisempia?

  128. 15
    Bmw kuski kirjoitti:

    Seuraavaksi voisi tehdä samaisen, kuinka moni Kyyrä siellä ajelee silmät solmussa päättömänä 50km/h, ”kun itsellä ei ole mihinkään kiire, niin ei minun tarvitse ajaa edes nopeusrajoitusten mukaan”, kertoi yksi Kyyristä.
    Mistäköhän suurimmat ruuhkat ja vaaratilanteet syntyvät, kun liittymissä/risteyksissä aina joku Kyyrä ajaa joko selvästi alinopeutta tai nukkuu ratissa eikä valojen vaihtumiseen edes vaivauduta reagoimaan.

  129. 14
    Järkeviä ihmisiä osa 2 kirjoitti:

    ”Missä tilastot alinopeutta ajavista?”

    Siinä nopeusrajoituskyltissä on SUURIN SALLITTU AJONOPEUS. Mitään varsinaista alinopeutta EI ole.

    Yleensä nämä turvallisempaa ajonopeutta ajavat menevät siinä oikealla kaistalla, jotta sinä sillä BMW ”jatkeellasi” pääset kaahaamaan vasemmalla kaistalla koko matkan.

    Onko BMW kuskien ajotaito jotenkin vajavainen, vai miksi hitaammin ajavan ohittaminen vie teidät ojaan?

  130. 13
    pkuula kirjoitti:

    Onpas kattava tutkimus; jossakin Mansen kärrypolulla jossa muutenkin ajetaan ylinopeutta (tai 63 % ajaa) on BMW-merkkisten autojen suhteellinsn osuus 13 pinnaa yli keskiverron ja vain pinnan yli VW:n. Vale, emävale ja tilastotiede.

  131. 12
    Järkeviä ihmisiä kirjoitti:

    ” Kun perheautossa on 272 hevosvoimaa, niin se kulkee. Sille ei voi mitään.”

    Voi jessus kun on lapsellisia ihmisiä. Omassani ei ole kuin 150hv, huiput vähän yli 200 mutta ikinä ei ole itsestään mennyt ylinopeutta!!!

  132. 11
    Jap kirjoitti:

    Merkityksellisempää olisi mielestäni mitata mitkä autot ajavat esimerkiksi yli 10km/h ylinopeutta tai yli 20km/h ylinopeutta. Luulisin, että erot tällöin tulevat vielä selvemmin esiin näiden muutamien merkkien ”eduksi”.

    Mittaus 70km/h alueella todennäköisesti myös vääristää tilastoja aika paljon, sen kun moni tuntuu jostain syystä kokevat sellaiseksi välinopeudessa missä tupataan ajaa lähempänä 80km/h. Saattaapi johtua siitä että monissa nopeusmittareissa näkyy 60 ja 80, mutta välissä vain viiva.

    Parempi olisi mitata 60km/h ja vaikkapa 100km/h alueilla erikseen ja katsoa miten eri rajoitukset vaikuttavat jakaumaan.

  133. 10
    Hessumopo kirjoitti:

    Missä minun ajamani automerkin tulokset? Kai siellä tien pällä nyt muitakin merkkejä liikkui?

  134. 9
    Järkevääkö? kirjoitti:

    Missä tilastot alinopeutta ajavista? Nehän ne onnettomuudet saa aikaseksi. Vai voiko tästä päätellä, että Nissanilla ajetaan eniten alinopeutta?

    Arskalle tiedoksi: oikealta ohitetaan jos ei edellä menevä tajua siirtyä nopeampien kaistalta. Kannattaa välillä kurkkia peileihin.

  135. 8
    takapenkki kirjoitti:

    Bemaristeilla on omat liikennesäännöt. Mutta Volvon hintaan kuuluu kiinteä parkkipaikka, sen voi pysäköidä mihin vaan.

  136. 7
    Jörö kirjoitti:

    Poliisilta vois saada tarkempaakin tilastoo. Kirjataanhan sakkolappuun ajoneuvon rekisterinumero.

  137. 6
    raaka-arska kirjoitti:

    siirtysit sinäkin arska sieltä vasemmalta kaistalta pois koska se on nopeitten kaista.näin ollen vältyt oikealta puolen ohituksesta.

  138. 5
    jurpo kirjoitti:

    ” Kun perheautossa on 272 hevosvoimaa, niin se kulkee. Sille ei voi mitään. Helposti on satanen viisarissa”

    Ei voi mitään?? Pitäisi ehkä hankkia auto, jonka tehot pysyvät kuljettajan hallinnassa.

  139. 4
    bemmu-kuski kirjoitti:

    95% uusista mersuista vain toinen sumuvalo toimii . Pankaapas merkille. Minua se ärsyttää. (Herää myös kysymys.. miksi edes se yksi on päällä.)

  140. 3
    Markus kirjoitti:

    Hauskaa sinänsä, että joka päivä autoillessani, voi huomata sen, että Volvo-kuskit on kaikista pahimpia vatipäitä liikenteessä. Kun Volvomies menee, niin muista ei välitetä. Pääasia, että itsellä on mukavaa.

  141. 2
    Arska kirjoitti:

    Kyllähän se tien päällä näyttää siltä, että saksalaisvalmisteiset autot kulkevat vauhdikkaimmin ja kuskien asenteet ovat muutenkin pielessä: vilkun käyttö unohtuu, ajovalot eivät pala, poukkoillaan, kiilataan ja ohitetaan oikealta.

  142. 1
    Jil kirjoitti:

    Harvoin Suomessa ajetaan ulos tieltä ”huimalla nopeudella”, vaan sellaisilla nopeuksilla, jotka ovat helposti saavutettavissa millä tahansa Nissanilla. Moro voisi laskea tilastoista juttuunsa ne onnettomuudet, joissa nopeus oli alle 100 km/h ja ne, joissa nopeus oli yli 200 km/h.

Jätä kommentti